בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

כל הטעויות וההצלחות על השטיח האדום בערב פתיחת הרטרוספקטיבה לאלכסנדר מקווין

ביונסה בחרה בשמלה עוצרת נשימה, סרינה ויליאמס התבלבלה ולבשה שמלת כלה, ואפילו אנה וינטור פישלה עם שמלת ניאון צבעונית במיוחד.

תגובות

ערב הגאלה השנתי של מוזיאון המטרופוליטן בניו יורק, שהתקיים ביום שני השבוע, נחשב למקבילה של טקס האוסקר של עולם האופנה הניו-יורקי, וכל מי שנחשב למישהו זוכה להזמנה לצעוד על השטיח האדום בכניסה לאירוע.

השנה, נושא הערב היה פתיחת התערוכה לזכרו של המעצב אלכסנדר מקווין, שהתאבד בפברואר בשנה שעברה. התערוכה, שנפתחה שלשום לקהל הרחב, תוצג עד סוף יולי, והיא כוללת יותר מ-100 תלבושות מקולקציות הפרט-א-פורטה של מקווין מהשנים האחרונות וכ-70 פריטי אקססוריז.

כמה שעות לפני ערב הגאלה התקיים אירוע קטן אבל מרעיש בחלון הראווה של חנות הכלבו היוקרתית "בארניס" בעיר: דפני גינס, אושיית האופנה הידועה, בחרה להתלבש לקראת אירוע הגאלה באחד מארבעת חלונות הראווה של החנות. בחלון הוצגו פריטים שעיצוב מקווין בשביל מי שהיתה המוזה שלו, איזבלה בלואו, שאת מלתחתה קנתה גינס בשלמותה לפני כמה חודשים לזכרו של מקווין. גינס הציגה את הפריטים בחלון הראווה בפני העוברים ושווים בצורת מחול ותנועה: מאחורי מחיצה היא לבשה שמלת נוצות ארוכה, בעיצובה של שרה ברטון, המעצבת הראשית של בית מקווין כיום.

המראות הבולטים על השטיח האדום התחלקו באופן בולט בין האורחות שטרחו ללבוש פריטים של מקווין לאירוע, ובין אלה שבחרו לבחור שמלות של מעצבים אחרים.

בגזרת לובשות מקווין בלטו לטובה:

השחקנית קלואי סוויני, שלבשה שמלה שחורה ארוכה, ללא מחשוף עם שרוולים קצרים, וסיכת פפיון קטנה בצבע לבן לצווארה; דוגמנית העל ג'יזל בונדשן, שלבשה שמלה מדהימה באדום נועז, בגזרת סטרפלס הדוקה עם בד שנשפך עד לשובל שעל הרצפה; השחקנית שרה ג'סיקה פארקר, שלבשה שמלה צמודה וארוכה בצבע בז', משובצת קריסטלים לכל אורכה, מקולקציית סתיו-חורף 2005-2006, ונראתה נפלא עם שיער אסוף ואיפור מעושן; שרה ברטון, המעצבת שירשה את מקומו של מקווין, בשמלה לבנה ארוכה בגזרה יוונית, מבד נשפך ומחשוף עמוק, בשילוב חגורת מותן גבוהה משובצת באבנים בהירות; והשחקנית סלמה הייק, הנשואה לפרנסואה אנרי-פינו, בעליו של המותג מקווין, לבשה שמלה בכתום-אפרסק מאורגנזה מקו הקוטור של המעצב, וסנדלים ותיק קלאץ' מהקולקציה האחרונה שיצר.

אורחות נוספות, שלא לבשו מקווין, מתחלקות אף הן לשני חלקים: אלה שהצליחו להיראות נפלא, ואלה שלא ברור מה עבר בראשן כשבחרו שמלה לאירוע שטיח אדום מסוג זה:

בלטו לטובה:

גווינת פלטרו נראתה נהדר בשמלה של סטלה מקרטני, שהיא גם חברה טובה, בגוון בז' מוזהב, צמודה לכל אורכה עם שרוולים ארוכים, ושיער פזור. שוב הצליחה פלטרו להוכיח שכשהשמלה מוצלחת, אין צורך במראה דרמטי מדי כדי לזכות בתשומת לב חיובית; גם מדונה, אף היא בשמלה של סטלה מקרטני, בסאטן תכול ותסרוקת בסגנון שנות ה-50 עם שיער גלי פזור בבלונד בוהק וליפסטיק אדום, נראתה לא פחות מנפלא.

עוד בלטו לטובה דיאן קרוגר, בחלק עליון בהיר ומשובץ אבנים עם חצאית פליסה שחורה וארוכה עם שסע גבוה מאוד, בעיצוב ג'ייסון וו, והשחקנית הצעירה דקוטה פאנינג, שלבשה שמלת ערב של ולנטינו בצבע מוזהב, שזורה בפרחי זהב תפורים אל תוך שכבות שיפון, ונראתה כמו מלאכית.

בלטו לרעה:

לעומתן, היו כמה שטעו מן היסוד כשבחרו שמלה לערב, שהיה, כזכור, פתיחה של תערוכה ולא ערב חתונתן. כך, למשל, סרינה ויליאמס, שלבשה שמלה ענקית בלבן בעיצובו של אוסקר דה לה רנטה, או מירנדה קר, שלבשה שמלת חתונה לבנה עם מחוך וחלק תחתון שמזכיר חצאית טוטו נפוחה, בעיצוב מרקסה.

ג'ניפר לופז לבשה אמנם שמלה חושנית של גוצ'י עם מחשוף נאה ומכובד, אך קשה היה להבחין בה משום שעל כתפיה נתפרו גדילים של שושני ענק בתור שרוולים, שהפכו את המראה לדרמטי ואף טראגי.

ביונסה לא ויתרה גם הפעם על מראה בתולת הים, ובחרה בשמלה בשחור וזהב, הדוקה מאוד, שנראתה קטנה עליה בכמה מידות, שלא ברור איך ואם בכלל הצליחה לנשום בתוכה, בעיצוב בהזמנה מיוחדת מבית פוצ'י.

נשים שנחשבות למסוגננות במיוחד, שטעויות אופנה לא קורות להן מעולם, ספגו ביקורות קשות ביום שאחרי הגאלה מאת כתבי אופנה מרחבי העולם. גבות הורמו למראה אנה וינטור, יוזמת הערב המכובד, שהופיעה בשמלת ניאון צבעונית עם שרוולים ארוכים בשחור של שאנל, או למראה לוסי לו, שבדרך כלל שומרת על מראה פשוט ונקי, שבחרה הפעם בשמלה שחורה עם חלקי שיפון ונוצות שחורות ענקיות לרוב, שמתוכה ביצבצה רגלה משסע עמוק ולא מתאים.

כריסטינה ריצ'י, שניסתה כנראה לשחזר את ימי תהילתה כילדה ששיחקה בסרט "משפחת אדמס", בחרה בשמלה אפלה, גותית ולא הולמת בעיצובו של זאק פוזן.

נראה כי נשות עולם האופנה הניו-יורקי ניצבו בפני ערב שהן לא התכוננו אליו מספיק, או לא הבינו את מהותו. אלה שהצליחו לקלוע למטרה הלכו לרוב על מראה פשוט ולא מתאמץ, ובחרו בשמלה נקייה, בלי הרבה תוספות וצבעים.

האחרות, שבחרו במעצבים שונים ושמלות חדשניות כדי לבלוט על השטיח, פספסו את המטרה שלשמה התכנסו כולם במוזיאון המטרופוליטן: לחלוק כבוד למעצב המנוח אלכסנדר מקווין, לא פחות ולא יותר. *



דקוטה פאנינג


ביונסה



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו