בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

סרטים בטלוויזיה

תגובות

שנה מעוברת

יס 1, ו', 21:30; שבת, 16:58; הוט גולד, ו', 22:00, 100 דקות

קומדיה רומנטית מ-2010 שנראה כי הורכבה מפיסות עלילה של כל הקומדיות הרומנטיות שנראו אי פעם. הצפייה בסרט אינה מעיקה, אבל חסר לה המרכיב העיקרי שהופך קומדיה מסוגה למוצלחת - השילוב המדויק והמפתיע בין הקומי לרומנטי. עלילת הסרט, שביים אנאנד טאקר (שנולד בבנגקוק שבתאילנד) מציגה את סיפורה של אשה נמרצת (איימי אדמס הנמרצת תמיד), שחברה, מנתח מצליח (אדם סקוט) נמנע מלהציע לה נישואים. היא נוסעת בעקבותיו לאירלנד, שם מתקיים כנס של מנתחים, וכמובן נתקעת בכל מיני צרות ואתרים אטרקטיביים לפני שהיא מגיעה ליעדה. נהג מונית (מתיו גוד) מסייע לה בדרך ולא צריך להיות צופה בעל ותק קולנועי רב כדי לדעת כי מאחר שהם רבים כל הזמן הוא יכבוש את לבה. זה מסוג הסרטים שאפשר לצפות בו בהנאה מסוימת אבל בסוף עולה תהייה מדוע הוקדש להם זמן.

מר שועל המהולל

הוט פאן, שבת, 17:25, 87 דקות

במאי הקולנוע האמריקאי וס אנדרסון ("משפחת טננבאום", "עמוק במים", "רכבת לדארג'ילינג") העתיק ב-2009 את המציאות הקולנועית הייחודית והאקסצנטרית שלו, המעוצבת בצלמו של חזון לירי מלא הומור, לעולמו של הסרט המצויר. התוצאה נפלאה. הסרט, המבוסס על ספר מאת רואלד דאל שיצא לאור ב-1970 וכמו ספרי ילדים אחרים של דאל (כגון "צארלי בממלכת השוקולד") כולל ממד אפל למדי, משרטט את דיוקנה של משפחה לא מתפקדת שבראשה ניצב שועל, שהחליט לפרוש מעסקי גניבת התרנגולות, אבל אינו שלם עם החלטתו. העיצוב החזותי המסורתי לכאורה מרהיב; עיצוב הדמויות שנון (את התסריט כתב נואה באומבך, שכתב וביים, בין השאר, את "חיים בין השורות") ואת הקולות לסרט רב הקסם הזה מספק צוות שחקנים מוצלח במיוחד שכולל את ג'ורג' קלוני, מריל סטריפ, ג'ייסון שוורצמן, ביל מארי, מייקל גמבון, וילם דפו, אואן וילסון ואחרים.

מבוקש

הוט גולד, שבת, 20:20, 101 דקות

בהשראת סיפור אמיתי יצר הבמאי ריצ'רד שפארד ב-2007 סרט שמחפש לעצמו סגנון משלו ואינו מוצא אותו. התוצאה לפיכך לא ממוקדת ולעתים תמוהה. העלילה מציגה את סיפורם של עיתונאי (ריצ'רד גיר) וצלם עיתונות (טרנס האוורד), ששיתוף הפעולה ביניהם נותק בעקבות התמוטטותו הנפשית של העיתונאי, והם נפגשים שוב בבוסניה, שבה אירעה ההתמוטטות, חמש שנים לאחר תום המלחמה בה, ויוצאים לצוד פושע מלחמה שמסתתר ביערות באזור. להרפתקה מצטרף גם צעיר (ג'סי אייזנברג), שהוא בנו של בעל תחנת הטלוויזיה שמעסיקה את השניים. הסרט אינו חסר עניין, ויש בו סצינות אפקטיביות, אבל בכללותו הוא יצירה משונה שיעדיה מעורפלים יתר על המידה ולכן מוחמצים ברובם.

הבוגד הקטן

כל ערוצי יס, א', 20:02; ב', 11:02 ,6:22, 88 דקות

עיבוד קולנועי קורקטי מ-2007 של ספרו של עמוס עוז "פנתר במרתף", שמתרחש ב-1947 ומתאר את הידידות הסודית והמסוכנת שמתפתחת בין ילד ישראלי, שהוא וחבריו טווים מזימות שונות כדי לסלק את הבריטים מפלשתינה, לסמל בריטי בודד. לין רות ביימה ביעילות. אין בסרט השראה רבה ופה ושם האמינות נפגמת, אבל הוא סביר לבני הנעורים. אלפרד מולינה מגלם את הסמל הבריטי ולצדו מככבים עידו פורט, רמי הויברגר, לבנה פינקלשטיין, ענת קלאוזנר, עופר שכטר, תיאודור ביקל ועוד.

לא פראייר של אף אחד

יס 1, ד', 19:38, 110 דקות

פול ניומן, באחד מתפקידיו המאוחרים הטובים ביותר, מגלם בסרט הזה מ-1994 שביים רוברט בנטון ("קרמר נגד קרמר") בעדינות ובחום, פועל בעיירה אמריקאית קטנה שמסתבך בכמה עלילות מקבילות ובהן הרומן שהוא מנהל עם אשת המעביד שלו, יחסיו עם בעלת הבית הקשישה שלו, שבנה מבקש לנשל אותה, ויחסיו המעורערים עם בנו, שחוזר לגור בעיירה עם משפחתו. החומרים העלילתיים אינם מקוריים במיוחד, אבל בנטון בעזרתו של ניומן וצוות השחקנים המוכשר בורא מציאות אנושית אמינה והסרט מדויק, נבון ונוגע ללב. עם ברוס ויליס, ג'סיקה טנדי, מלאני גריפית, דילן וולש, פיליפ סימור הופמן ופיליפ בוסקו.

ריף ראף

יס 3, ד', 23:31, 95 דקות

סרטו של הבמאי הבריטי קן לואץ' מ-1991 משרטט את דיוקנה של חבורת פועלי בניין בלונדון, שחשים מנוכרים מעבודתם, חייהם ועתידם. כמו מרבית סרטיו הטובים ביותר של לואץ', התיאור של המציאות האנושית, החברתית, הכלכלית והפוליטית המוצגת בסרט הוא מדויק להפליא ומשלב במיומנות בין אלמנטים מלודרמטיים וקומיים. במרכז הסרט ניצב סיפורו של אחד הפועלים (רוברט קרלייל) העובר לגור עם זמרת המכורה לסמים (אמר מקורט). חוויה קולנועית ריאליסטית וסוחפת.

הלחשנים

אם-ג'י-אם, ה', 20:15, 105 דקות

דיוקן מדכא מ-1967 של זיקנה עלובה נוסח בריטניה. במרכז הסרט, שביים בריאן פורבס ("פרי אהבה", "מלך עכברוש") באיפוק מרשים שמבליט את צדה הקודר של העלילה, ניצבת דמותה של קשישה ענייה (בגילומה רב הרושם של השחקנית הבריטית הגדולה אדית אוונס). היא שומעת קולות הבוקעים מקירות דירתה הדלה, מצויה במעקב וחיה בעולם של פנטסיות שאליו חודרת מציאות אכזרית. אין זה סרט קל או נעים לצפייה, אבל הוא חושף במיומנות מעוררת הערכה את השקר מאחורי היותה של אנגליה מדינת רווחה. עם נאנט ניומן, ג'רלד סים ורונלד פרייזר.

הם יורים גם בסוסים

הוט פריים, ה', 23:30, 129 דקות

עיבוד קולנועי מסעיר מ-1969 לנובלה של הוראס מקוי, שמתרחשת בזמן אחד ממרתוני הריקוד האכזריים שהתקיימו בארצות הברית בזמן השפל הכלכלי. פה ושם חוטא הבימוי של סידני פולאק בהדגשת יתר של האומללות המאפיינת את מצבן של הדמויות; אבל בכללותו זהו סרט מרשים שמראותיו נחרתים בזיכרון. ג'יין פונדה הוכיחה את יכולתה כשחקנית דרמטית בסרט זה ולצדה מופיעים מייקל סאראזין, סוזנה יורק, רד באטונס, בוני בדיליה, ברוס דרן וגיג יאנג, שזכה באוסקר משנה בעבור תפקידו כמנחה הנאלח של האירוע. גם בזכות הצילום והמוסיקה זה אחד מסרטיו הטובים ביותר של פולאק. כמו רבים מסרטיו זו אלגוריה על הישרדות.

שעת הצוענים

יס 3, ה', 23:45, 138 דקות

סרטו של אמיר קוסטוריצה מ-1988 משרטט דיוקן רחב יריעה של קהילה של צוענים, שבמרכזה ניצב נער על סף בגרותו, שנדרש להחליט אם הוא נשאב אל חיי הצוענים, הפועלים מחוץ לכל מוסכמה חברתית מקובלת, או נגרף מהם החוצה לחיים מקובלים יותר. על בסיס השאלה הקיומית הזאת, שיש לה השלכות חברתיות, תרבותיות ופוליטיות, יצר קוסטוריצה את אחד מסרטיו הטובים ביותר, שמשלב בין ריאליזם לפנטסיה ויוצר עולם קולנועי שנע בערמומיות מרובה בין האירוני לפיוטי. לפעמים הסרט נוטה לפולקלוריות יתרה, אבל בכללותו זו יצירה מרשימה ומהנה, שעלילותיה הרבות, שמסיעות את הצופים, כמו צוענים, ברחבי אירופה, ואוסף דמויותיה המגוונות מתחברות לפסיפס קולנועי שמונע על ידי אנרגיה קולנועית עוטפת בעוצמתה.



''הם יורים גם בסוסים''. הוט פריים, ה', 23:30



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו