בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בארון של / ג'ו מ. גרינבאום

רגע לפני שהם הופכים למעצבים שישפיעו על הרחוב הישראלי. סטודנטים משלוש המחלקות לעיצוב אופנה המובילות בישראל מספקים הצצה לארון הבגדים שלהם

תגובות

120 מטר משי

ג'ו מ. גרינבאום, בן 23, סטודנט שנה ד', מספר שאמו תמיד רצתה שילמד עיצוב תעשייתי. "אני בא ממשפחת טקסטיל", הוא אומר. "לכל צד במשפחה שלנו יש מפעל לסריגים. עד היום כשאני מריח בדים גולמיים זה עושה לי פלשבק לילדות. אחותי ואני נהגנו לקפוץ על גלילי הבד הענקיים".

שני הוריו למדו גם הם בשנקר. "הורי הכירו במהלך לימודיהם. אבי למד הנדסת טקסטיל, מה שהיום נקרא עיצוב טקסטיל, ואמי למדה ניהול אופנה, שנקרא היום הנדסה, תעשייה וניהול".

"בחטיבת הביניים הייתי סוג של פריק, התלבשתי מוזר. יש מצב שלקחתי את עניין האופנה קצת רחוק מדי. באותה תקופה הייתי קצת אאוטסיידר מהבחינה הזו, אבל ברור שבעיני זה היה הכי יפה והכי אופנתי באותו זמן. אחר כך זה השתנה בהדרגתיות ונהיה יותר נסבל, חזרתי לקו של כולם. הלוק שלי פנה יותר לכיוון המותגים בתקופה מסויימת. היום אני נהנה מכל מיני צורות לבוש והוא משתנה מיום ליום. אין לי קו מוגדר, זה מאוד תלוי לאן אני הולך ואת מי אני מתכוון לפגוש".

גרינבאום אוהב לעטות שכבות של בגדים, וכך ליצור לעצמו מראה ייחודי משלו. לשילוביו הוא מוסיף אביזרים רבים, בעיקר שרשראות מתכת כסופות או זהובות וטבעות לרוב. "אלבש בכיף מכנסי ג'ינס וסוודר, אבל תמיד אשדרג בעזרת אקססוריז, אני מאוד אוהב להתאבזר", הוא אומר. "אני מעדיף כרגע לתעל משאבים לצורך יצירת אופנה מאשר רכישתה.

"אני מאמין שתחת תקציב, אם יש לך חוש הרפתקנות, אפשר לקנות פריטים יבשים לחלוטין ברשתות ולשלבם עם אביזרים שונים, וכך ליצור פרסונה חדשה מדי יום. הכיף הגדול שלי הוא לטשטש את הגבולות, כך שלא ניתן להגדיר אותי, אני לא מתחייב לסגנון מסוים.

"פיתחתי המון מחשבות על אופנה ולבוש, כשהעיקרית היא הפרסוניפיקציה שבגד יוצר, איך פעולה פשוטה כמו התלבשות משנה את דמותו של האדם. המעטה החיצוני שנבחר ביום נתון יוצר שוני שניתן לחוש בו בדיבור, בהליכה ולפעמים אפילו במחשבה".

את הקיץ האחרון בילה גרינבאום בעבודה במשרה מלאה תחת חסותו של גדעון אוברזון. "אירגנו לי פגישה אתו דרך שנקר. הראיתי לו את הבלוג שבו אני מציג את העבודות שלי, והתקבלתי. עבדנו די צמוד, והוא אפשר לי לגעת בהמון תחומים שקשורים בהליך העיצוב והעשייה".

בעיצוביו הוא פונה לשני כיוונים שונים: כאשר הוא מעצב לגברים הוא נוטה לסגנון יותר יום-יומי ונגיש, בעוד שעיצוביו לנשים מכוונים יותר לאופנה גבוהה. "אני נמשך לקוטור אקסטרווגנטי, ופרויקט הגמר שלי בא להמחיש זאת.

"אלו בגדים שבשום אופן אי אפשר ללבוש סתם ככה כלבוש קז'ואל. השאיפה שלי היא שעם סיום הלימודים אמצא עבודה באירופה. הייתי רוצה לחוות את עיצוב האופנה הפאריסאי, את הקוטור הישן". *

דגם שיצר: שמלה שהכין מ-120 מטר משי כחלק מפרויקט שמלות ערב הוט קוטור

גרינבאום לובש חולצת טי של זארה * חולצה מכופתרת של ספרינגפילד * וסט וצעיף שעיצב * מעיל עור מיד שנייה * צווארון פרווה * ג'ינס של Lee להם הוסיף תיפורים * חגורת עור בטקסטורת עור נחש * מגפי עור של זארה * שרשראות מתכת של אבגד * טבעת כסף של בולגרי * טבעת כסף משובצת זכוכית ממוחזרת * טבעת כסף משובצת אבן

תיק קלאץ' בטקסטורת עור נחש * כפפות בד חצויות * אוסף תכשיטים ושעונים

משמאל לימין: ז'קט ברוקד של גדעון אוברזון * סיכת דש מפלסטיק שהכין * נעלי עור * חולצת כפתורים של טומי הילפיגר * וסט עם כיס שיפון עם הדפס פרח שהיה של אמו * מכנסיים מחויטים של קסטרו * ילקוט עור שמצא ברחוב

גופיית רשת לבנה שלה הוסיף הדפס של טוקסידו * וסט שחור שהכין מקטיפה מודפסת * קרדיגן בעל הדפסי פרוות שזור חוטי כסף שהיה שייך לסבתה של חברתו * מקטורן של מנגו שחיבר אליו פרווה סינטטית * צעיף שהכין מפיסת בד * מכנסיים משובצים של פול אנד בר * חגורה עם תיפורים שיוצרים מעוינים שקנה ברחוב אלנבי בתל אביב * תיק עור שחור בטקסטורת תנין מיד שנייה





תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו