בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

קסטרו ברחוב ללא מוצא

הפרויקט החדש של קסטרו, קולקציית חולצות-טי עם הדפסים שיצרו אמני גרפיטי, הוא דוגמה מצוינת למשאבים האינסופיים שמשקיעים מנהלי המותג באפיקים הלא נכונים

תגובות

מה ההבדל בין מסיבת עיתונאים לישיבת צוות של אנשי שיווק? על פי מנהלי קסטרו, אין הבדל כלל. במסיבת העיתונאים שערכו בתחילת החודש לרגל השקת המיזם"Castro Street Project" שנפתח היום ויינעל בשבת, גבי רוטר, מנכ"ל משותף של המותג, דיבר באריכות על רקע מצגת מלוטשת של סרטוני וידיאו קצרים, תצלומים וטקסט. על רקע הנושאים שעלו - זהותו של מותג האופנה, מהות האמירה החברתית של הפרויקט הנוכחי והיעדים שביקשו להשיג באמצעותו - החלו הקרואים לזוע באי נחת; אחרי הכל, מדובר בסוגיות שבהן יש לדון בדלתיים סגורות בחדרי הישיבות של המותג.

כשהשאלה "כיצד יוצרים ערך בעולם תחרותי?" הועלתה באולם בידי מנהלי קסטרו, קשה היה להימנע מלחשוב על תשובה טובה: ממקדים את האנרגיה והמשאבים ביצירת בגדים יפים באיכות גבוהה ובמחירים הוגנים. קשה לומר שמעצבי המותג הצליחו לעשות זאת בקולקציית חולצות הטי המודפסות שיצרו כעת.

בעניין היופי, נניח שמדובר בשאלה של טעם. טעם לא טוב במיוחד. בנוגע לאיכות, המאמץ לשפר את טיב הגזרות והתפירה ניכר, כמו גם המחשבה שהושקעה במשקלים ובשטיפות השונות של הבדים. ובכל זאת ההדפסים, ליבת הפרויקט, אינם באיכות גבוהה דיה. ובאשר למחירים, הם בלא ספק גבוהים מאוד ביחס לתוצר הסופי.

14 אמני גרפיטי בולטים בתחומם, מהארץ ומהעולם, הוזמנו על ידי מנהלי המותג לקחת חלק בפרויקט - קולקציית חולצות טי שנושאת הדפסים מקוריים מתוך עבודותיהם של האמנים הללו, שמתנוססות לרוב על קירות נטושים במרכזים עירוניים. רעיון יפה כשלעצמו, גם אם יש שיאמרו כי הפניית הזרקור אל אמנות הגרפיטי ותרבות הרחוב נעשית באיחור ניכר. על כל פנים, היישום שלו לוקה בחסר ולו רק משום שהמיזם בכללותו מריח כמו תרגיל ממולח במיתוג ושיווק.

אנשי קסטרו ידועים כמי ששומרים את אצבעם על הדופק. הכוונה אינה לאופן שבו הם נוהגים להיצמד למגמות עדכניות באופנה או לתרגם לטרנדים בולטים מדי עונה, אלא להבנה הבסיסית שלהם כי ייצור שוטף של מיני-קולקציות, פרויקטים מיוחדים או שיתופי פעולה יזכה את המותג בהופעות תכופות באמצעי התקשורת.

"הרעיון לפרויקט הגיע מהשיווק אל הסטודיו ולא להיפך", אישש זאת רוטר בדבריו. איש מהנוכחים לא נזקק לאישורו. הדגמים שנחשפו בסוף האירוע הבהירו זאת היטב. אחרי המצגת הארוכה שיצרו אנשי המותג, שנועדה ללמד את הצופים על המאמץ הרב שהושקע בפרויקט, אוסף החולצות הסטנדרטיות שנתלה בתפזורת על קיר גדול היה מאכזב, מכעיס ומצער בו-זמנית.

באירוע ההשקה של המיזם, שיתקיים היום באחד הההאנגרים בנמל יפו המתחדש, ישתתפו חלק מאמני הגרפיטי שעבודותיהם מתנוססות על החולצות. אלה ירססו דימויים חדשים על הקירות לעיני המבקרים, ויש לקוות שהתכונה וההתרגשות יסיטו את מוקד תשומת הלב מהחולצות עצמן.

בין ציורי הקיר הססגוניים שייצרו האמנים יופיע גם לוגו המותג, שיזכה לעיצוב מחדש על ידם. "האמנים החליטו לעשות גרפיטי מהלוגו של המותג", ציין רוטר בהתרגשות. האומנם? מה היה בכיתוב באותיות לועזיות על גבי מלבן אדום שהפך אותו לאלמנט גרפי כה מסעיר בעיני האמנים הללו?

מבין הדגמים שנחשפו במסיבת העיתונאים, לא היה עיצוב אחד שנחקק בתודעה באופן חיובי. ההדפסים נעו בין סגנון לירי לפופי-ילדותי - החל בנערות ענוגות וגרומות במיוחד שנוסחו בקווים מרוסקים פואטיים, דרך שדונים מרקדים ומוקיונים שנצבעו בגוונים מורבידיים ושילובים של גולגולות ופרחים, וכלה בכלבים נובחים או יצורים בדיוניים עגלגלים וססגוניים. קצתם חזרו על עצמם בחולצות שונות, וקצתם העלו תהיות מדוע נבחרו מלכתחילה.

מבין מאגר ההדפסים, פרחים ורודים שכיסו חצאית וגופייה שחורות סימנו קצהו של כיוון מעניין במיזם. הגודש יצר תבנית חדשה, מרעננת. אולם חולצת פסים בגוני גלידה מתקתקים של ורוד ואדום, שעליה התנוסס איור חד של מתבגר בעיצומו של משחק וידיאו ביתי סוער שמתחתיו הכיתוב "Castro" באותיות תפוחות, הזכירה חולצות טי שנמכרות בבזארים ברחבי הארץ תמורת 30 שקלים. חלק מהכיתובים ששולבו בכמה הדפסים היו תפלים, בנוסח "Just Anotha' Day In The City". אחרים, כגון "Doggy Style, Yoo Bitch", היו מקוממים בוולגריותם.

לא צריך להיות מומחה גדול בתרבות רחוב צעירה ועכשווית כדי להבחין כי הפרויקט הנוכחי של קסטרו נוצר על ידי מי שגרפיטי אינו נושא שקרוב מאוד ללבו. די להתבונן בתוצרים שהעמידו יוצרים עצמאיים מתחומים שונים - עיצוב גרפי, איור, צילום וכו' - ביריד הטי מרקט שהתקיים בסוף השבוע האחרון בתל אביב כדי לעמוד על טיבם של עיצובים מקוריים שמגיעים מהרחוב.

מחירי חולצות-טי: 160-90 שקל



מתוך קולקציית ''Castro Street Project''. בין שעמום לוולגריות



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו