בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

להתלבש בהתאם

תערוכה חדשה בבית האמנים בירושלים עוסקת במושגי הכסות והבגד

תגובות

התערוכה "שמ-לה: מחשבות על כסות" מעלה לדיון את מושג הכסות בשיח האמנותי המקומי, ומתייחסת להקשריו הפונקציונליים כמו גם הבראשיתיים, מיתיים וסמליים.

"השמלה והבגד כמעט לא טופלו באמנות הישראלית עד שנות ה-80 של המאה הקודמת, בעיקר מטעמים של הימנעות מנושאים שנחשבו 'נשיים' ואי לכך נחותים. רק לקראת סוף העשור זכה עיסוק זה לנוכחות ביקורתית", טוענת אוצרת התערוכה, צופיה דקל-כספי. התערוכה, שתיפתח בשבת בבית האמנים בירושלים (שמואל הנגיד 12), מאגדת עבודות שנעשו בסוגי מדיה שונים ונוגעות במושג הכסות, הבגד והשמלה באופנים ישירים יותר ופחות.

במסורת, הציווי להתכסות הופיע כבר בספר בראשית כשנתן אלוהים לאדם ולחוה כותנות עור. עם השנים ובין התרבויות השונות זכה המושג לפרשנויות שונות, חילוניות ודתיות גם יחד, החל במניעי צניעות, דרך תפקיד פולחני ועד אופנה וכלי להגדרת זהות. דימויי הכסות המופיעים בתערוכה זו מייצרים לדבריה של דקל-כספי הזרה ומחלצים מן החפץ המדובר חיים חדשים.

בין המשתתפים בתערוכה: גילי אבישר, נלי אגסי, דרורה דקל, שוש קורמוש, אורי קצנשטיין. בערב הפתיחה יציג האמן ראפת חטאב את המיצג "מרסה" (מעגן). "האמנים המשתתפים בתערוכה חוזרים אל הדימוי שקנה לו מקום בשפתם החזותית, בהקשרים וטכניקות שהתחברו והתעבו", אומרת דקל-כספי. "אופן טיפולם בדימוי קושר בין הפרטי לציבורי, בין תרבות נמוכה לגבוהה, בין פריפריה למרכז, ומעלה שאלות חברתיות וגיאו-פוליטיות, שאלות של מגדר, אתיקה ואסתטיקה".



דרורה דקל, ''מצב קרינולינה'', 2011-1996. בית האמנים בירושלים



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו