בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הצצה לאתר הצילומים של "רמזור"

אדיר מילר מתקומם על ההאשמות כי דמויות הנשים ב"רמזור" סטריאוטיפיות, נירו לוי מתנגד לזיהוי בינו לבין חפר וליאור כלפון מסביר למה הוא אוהב את איצקו. ביקור באתר הצילומים של הסדרה הכי ישראלית שיש, לקראת עליית העונה השלישית שלה השבוע

תגובות

לפני כשנה, במטוס אל על בדרך ליעד כלשהו במזרח הרחוק, הצטופפה הגלריה הרגילה של טיפוסים ישראלים. היו שם צעירים שזה עתה השתחררו מהצבא, זוגות טריים, משפחות עם ילדים, דתיים, חרדים וחילונים. במשך כחצי שעה בלבד נדמה היה שכולנו עם אחד - במערכת הבידור הוקרן פרק מהעונה השנייה של "רמזור". התגובות היו אחידות: צעירים ומבוגרים, חילונים וחרדים, מזרחים ואשכנזים, כולם צחקו והינהנו באותם המקומות.

"רמזור", שהעונה השלישית שלה תעלה ביום חמישי השבוע בערוץ 2, היא תופעה. אבל לא מדובר רק במידת הפופולריות המשתקפת בנתוני הרייטינג. הסדרה הישראלית, שעוסקת בחברות בין שלושה גברים אינפנטיליים למדי ובחיי הזוגיות שלהם, שבהם שולטות ביד רמה הנשים, זכתה השנה בפרס האמי הבינלאומי לקומדיה. גרסה אמריקאית שלה שודרה במשך עונה ברשת פוקס ולא צלחה, אבל לצד הודעת הרשת כי היא לא תחודש, נודע כי נבחן שיתוף פעולה נוסף עם אדיר מילר, היוצר, שיטוס לאולפנים בעוד שבועות אחדים.

ואם הוזכרו היוצרים, סכסוך בין מילר לתסריטאי השותף, רן שריג, שיושב בינתיים, לבש ממדים של מלחמה בדיווחי העיתונות. אפשר להבין אם כן מדוע סט הצילומים לעונה השלישית, אי אז בתחילת החורף, המה נציגים של כלי תקשורת.

בסצינה המצולמת במסעדה המעוצבת בקיטש אדום-שחור-זהב יושב איצקו, קמצן כרוני המצויד בשעון שעליו הכיתוב "בנק דיסקונט" וארנק בד וסקוטש זול, לדייט עם אשה שאיננה אשתו. בסוף העונה השנייה התחתנו אמיר (מילר) וחברתו טלי (ליאת הר לב) - הזוג הנורמטיבי. חפר (נירו לוי), הרווק הנצחי וההולל, החל בקשר עם מיליונרית כדי לממן את הצ'ק לחתונה. איצקו (ליאור כלפון) ורעייתו השתלטנית לילך (יעל שרוני) - זוג יציב, שלא לומר משועמם - החלו לאבד את הסבלנות זה לזה.

בעונה הנוכחית חפר ממשיך להתרועע עם המיליונרית ומתאהב - בחשבון הבנק ובסגנון החיים. טלי ואמיר מצפים לילד ראשון, ואילו איצקו ולילך מנסים להיפרד, כאשר איצקו מנסה לצלוח בדרכו האופיינית את עולם הדייטים. או כפי שכלפון מגדיר זאת: "הרמזור של איצקו מהבהב. הוא ולילך נפרדים וחוזרים ונפרדים. אבל איצקו לא בנוי למערכת החוקים שיש היום. הוא מגיל 16 יצא עם לילך והוא לא מבין, למשל, מה זה לשלם על מישהי בדייט. הוא לא מבין את הקונצפט ואז הוא מנסה לשדרג את עצמו, נרשם לג'יי דייט וכאלה".

בינתיים מילר מתקשה לנוח. הבמאי אוהד פרח אמנם שם, אבל בסצינת הדייט מילר מביים גם הוא את השחקנית, מדריך אותה, מתעקש על האינטונציה שדימיין כשכתב את הסצינה. תמיד הוא שומע את המוסיקה של הסצינה, הוא מסביר, בוודאי כשמדובר בעונה השלישית ובדמויות שנכתבות כשהשחקן המגלם את הדמות לנגד עיניו: "כשאנחנו כותבים, אני יושב ואני מדמיין אותם, מדבר לעצמי כמו שהם יישמעו. מיעל ועד נירו, אני מחקה אותם וככה אני כותב. אחרת זה הרבה יותר קשה".

איך מתנהל תהליך הכתיבה בעונה שלישית?

"זה מתחיל מזה שאנחנו נסגרים בחדר ומתחילים מה שנקרא תקופת פיתוח. זורקים רעיונות, והעיקרון המוביל הוא שבתקופה הזאת הדף יספוג הכל. אני לא מרשה שייכנס ?לא' לחדר. שיהיו המון רעיונות ושמבחינתי 80% מהם ייגנזו".

מה נגנז למשל?

"להמון דברים שנגנזים יהיה לפעמים טוויסט קטן, שינוי קטנטן, ואז זה דווקא יתאים וייכנס. היתה לנו סצינה שחפר יוצא עם מישהי עם ריש מתגלגלת. אני זוכר שזה היה תקוע והחלטנו לזרוק את זה.

ישבתי עם גל זייד, עורך התסריט, והוא פתאום זרק איזה משהו על החברות של אמיר וחפר, שאמיר תמיד קוטל לחפר את החברות. זה פתאום פתח את הסיפור, חפר אומר לאמיר ?אתה כל הזמן מוצא איזה משהו קטן ומבאס אותי על הבחורה'. הסיפור קיבל צורה עגולה יותר וזה המריא".

זהו אולי אחד מסודותיה של "רמזור", שבימים אלו מתחיל הליך הפיתוח לעונה הרביעית שלה: השתלבותה במגמה עולמית של סרטים וסדרות מז'אנר ה"ברומנס", העוסק בחברות ואהבה לא רומנטית בין גברים, הזולגת לא פעם להתנהגות אידיוטית במתכוון.

מילר מהנהן ומספק אבחנה משלו ליסודות הקומיים: "אמיר וטלי הם הציר שאתו הצופה אמור להזדהות; אתה אומר ?גם לי זה קורה'. הם נורמטיביים והגרעין שנמצא שם הוא גרעין מאוד אמיתי. דרך איצקו ולילך אני יותר מצביע על תופעות חברתיות ישראליות. הוא הישראלי שגונב מהסופר, שבאילת קם מהר לארוחת בוקר, זה פחות זוגיות ויותר ישראליות. חפר הוא הקרמר שלנו. הכל הולך והכל בא, העולם נולד בשבילו והוא לא בוחל בכלום".

הביקורת העיקרית שנשמעה כלפי "רמזור" נוגעת לייצוג של נשים. או קלפטע או מניפולטיבית.

מילר מתקומם: "אני נורא נורא לא מסכים עם זה. אני כל כך פמיניסט בדעותי - הכנסתי במודעות אלמנטים כאלה. ב'רמזור' הגבר לא ינצח לעולם, ואם הגברים ינסו להוליך שולל את הנשים הם יידפקו. הם הילדים האינפנטיליים שינסו לעשות הכל כדי לא להתעמת, במקום להגיד ?סליחה, לא מתאים לי'. זו סדרה פמיניסטית. אני לא מציג נשים חלשות, אלא נשים שמנהלות את החיים ואת הבתים שלהן. אם זה שוביניסטי אז אני כבר לא יודע מה פמיניסטי. היום גבר נשוי הוא גבר שאשתו אומרת לו מה לעשות, ואחד שלא, זה גרוש. זו קצת הזוגיות החדשה וזה קצת הגבר החדש".

מכירים את השטיקים

בינתיים על הסט דברים מתנהלים בעצלתיים. בחדר מרוהט בנובורישיות (עם פסל כלב מקרמיקה לבנה, אח שהאש בה עשויה אורות מהבהבים וספות חורקות דמויות עור) ממתין נירו לוי לסצינה בהשתתפותו.

מבין כל השחקנים ודמויותיהם, לוי וחפר נתפשים, לפחות בתודעה הציבורית, כדמויות זהות כמעט. לוי, מתברר, לא רווה נחת מהעניין. הוא מספר כי לא חיבב את חפר, לפחות עד לעונה השלישית: "העונה הראשונה היתה לי קשה, אבל העונה הזאת זו כבר אהבה, כי חפר של העונה השלישית הוא מורכב יותר. יש נטייה לבלבל בינינו. מצד אחד אני מתייחס לזה כמחמאה, כי צופה שלא מכיר אותי רואה דמות שגורמת לו במידה מסוימת להזדהות, ולזהות אותי עם הדמות. אבל זה עניין רציני, אני לא חפר. ממש לא".

אף על פי שזו כבר עונה שלישית וכולם מזוהים עם הדמויות שלהם. זה בטח משפיע על העבודה.

"מהעונה הראשונה הסתדרנו מצוין, יש זרימה ואחרי שלוש עונות כבר מכירים את הקפריזות של האנשים. ליאור, אדיר ואני - יש לנו הבנה טובה מאוד אחד של השני. אנחנו מכירים את השטיקים, את הקטעים של כל אחד וזה כנראה ניכר".

"יש לאיצקו חלק בי ולי יש חלק בו", מתייחס גם כלפון לאותו העניין. "יש משהו בדמות קיצונית שטיפה משתלט עליך, אתה נהיה מזוהה אתה. אבל איצקו הוא תמים מאוד. הוא לא מבין מה הולך סביבו, לא רואה למי הוא נשוי והקמצנות שלו היא משהו מוליירי. אני נהנה מאוד לעשות אותו, כי יש בו כל כך הרבה אלמנטים קומיים. הבגדים שלו זה או משבצות או הבגדים הכי דהויים מהבר מצווה. מה שהכי לא באופנה, זה הוא. הוא תקוע, ואני מאוד אוהב אותו".

אחד המאפיינים הבולטים של הסדרה הוא שתובנות וחוויות מחיי משתתפיה הם במידה רבה הבסיס לתסריט. מילר מספר שרעיונות לעונה הרביעית החלו לצוץ עוד בתקופת הצילומים, למשל כאשר אשתו, שלי מילר, חלתה, והוא, מוטרד מהעול והאחריות שנפלו עליו, ניסה להלעיטה בכדורים. הר לב מספרת שזיהתה את עצמה בפרק על איחורים. כלפון מספר על סיטואציות משפחתיות בחייו שלו שנדמו לו מוכרות, עד שנזכר שגילם אותן בסדרה.

לעומת זאת, "רמזור" האמריקאית, ששידורה בארצות הברית החל בזמן שצולמה בארץ העונה השלישית, הופקה כקומדיה רומנטית. מילר הסביר אז, על הסט, שרשת פוקס החליטה שלא לתרגם את התסריטים, אלא לכתוב מחדש. "יצא לי לקרוא את התסריטים, להגיד שאני מת עליהם? לא", אמר. "אני לא אובייקטיבי, אבל אני חושב שאנחנו הרבה יותר מצחיקים".

עד מתי תמשיך עם "רמזור"? יש מחשבות על דברים אחרים?

"כל עונה אני אומר ?זו האחרונה', ואני אומר את זה מהפחד. זה מה שאמרתי גם אחרי העונה השנייה, אבל אז אני נרגע, נכנס לתקופת כתיבה וזה קורה".



מילר, במרכז, וכלפון, משמאל, באתר הצילומים של ''רמזור''. השראה מהחיים



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו