בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מתמסרים למעוף: להקת בת שבע מדגימה את התפתחות שפת הגאגא

"שדה21", העבודה החדשה שיצרו אוהד נהרין ורקדני להקת בת שבע, כוללת פתרונות תנועתיים נפלאים, אבל יש תחושה שהיא ארוכה מדי

תגובות

קיר לבן בגובה הרקדנים מקיף את הבמה ב"שדה21", העבודה החדשה שיצר אוהד נהרין ללהקת בת שבע. גם המשטח לבן. התאורה מאירה את האי הלבן כשהרקדנים לבושים חולצות ומכנסיים קצרים הדוקים וצבעוניים. שאר קופסת הבמה הגדולה נותרת בחשיכה מוקפת בחלל השחור הענק שבתוכה.

נהרין ממשיך לבדוק את אינסוף האפשרויות הטמונות בשפת הגאגא, את העניין שלו בתנועה ובדו השיח שהיא מנהלת עם הדימויים שצובעים בקסם. התנועה על שכבותיה פתוחה למשמעויות שונות של כל מי שצופה או רוקד אותה. לבמה פורצת אייר אלעזרא. הגפיים נעות בתאווה של מגע עם החלל העוטף אותה. כשהיא עוזבת את הבמה, עולים זה אחר זה בקטעי סולו עוד רקדנים מופלאים בקטעים משלהם - מסלול נבחרת רקדני להקת בת שבע.

מחרוזת ריקודי הסולו מדגימה לא רק את כישורי הרקדנים אלא גם את התרחבות שפת הגאגא. פתרונות תנועתיים לא צפויים של גוף הנע כאילו היה עשוי מחומרים אחרים. זאת שפה ייחודית שהרקדנים צמחו והתפתחו מתוכה. היא מאתגרת את הביצוע ומרחיבה את סולם התנועות המוכר.

אחר כך נוצרים דואטים. אלה שני סולואים המועלים בו-בזמן ושותפים לאותה הבמה כדי לתת לעין לצפות במקריות הצירופים. בהמשך עולה כל הלהקה על המשטח המואר. כל רקדן והמשפטים שלו. נראה כי הרשות נתונה לרקדנים לאמץ משפטים של רקדנים אחרים ולחבור אליהם. כך, בתוך מגוון השינויים, יש איים של סולו שבהם זוג או שלישיית רקדנים מבצעים אותה תנועה. בכל זאת אין חדש אבל הפתרונות התנועתיים הגאגאיים נפלאים. בקטע אחד רקד מצוי בתנוחה של כיפוף ברכיים עמוק, ישבנו כמעט נוגע ברצפה והוא נראה כחיה המשתעשעת במתיחת רגליה כשהוא שומר על התנוחה הבסיסית. ומנגד, הרקדניות מתקדמות על כריות כפות הרגליים, חותמות במגע קסם את המגע ברצפה ורגליהן הארוכות נפרשות באלגנטיות ואצילות.

הרגליים של הרקדנים מבקשות להגיע אל מטרה רחוקה. גם כפיפות הברכיים נדיבות ועמוקות, רוצות לגעת בעומק. הכל מתוך להט פנימי לחוש ולגעת בחוויה פיסית ורוחנית מעבר לגודל הטבעי של הגוף. לצד תנועות אטיות צלולות כשירה ערבה ישנם מעברים מהירים, הבזקיים, לסולם תנועות אחר, כשהמהירות קוראת תיגר על יכולת קליטת העין.

וישנה תנועת הטורסו שנראה מתרומם על גלים פנימיים של גאות ושפל. לצד המורכבות של השפע המוצג נוצר מעגל שאליו מצטרפים הרקדנים, נותנים יד זה לזה, מתקדמים בהליכה נטולת מניירות, כשהם קשובים לעצמם. כל כך פשוט ויפה.

מכאן ואילך המחול מתארך. הקטעים שבהם רקדן עומד ומדבר כחנוק או צרחות היסטריות של אשה כשהרקדנים ממשיכים בשלהם, פתוחים לפירושים שונים אבל נדמה כי המחול סטה מנתיבו. וכמו הפתעה עולים ראשי הרקדנים מתוך החושך, מאחורי הקיר, עומדים על הלובן הבוהק שמתחתם והחושך מקיף את הגוף. משם, כמו מתוך מקפצה, כשעשוע, הם קופצים, מתמסרים למעוף ונעלמים מעבר לקיר.

להקת מחול בת שבע - "שדה21". מאת אוהד נהרין בשיתוף הרקדנים; עיצוב תאורה: אבי יונה בואנו; עיצוב תלבושות: אריאל כהן; מוסיקה: קולאז'; תיאטרון ירושלים, פסטיבל ישראל, 25.5



שדה21. שפה ייחודית



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו