בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אופנה | דווקא בקיץ, הצעיפים חוזרים

הכוכב המפתיע של האביב והקיץ הוא הצעיף: רב-תכליתי, יצירתי ומשמש לא רק כתוספת

תגובות

מריאנג'לה מלאטו ידעה לחולל קסמים עם צעיף. ב"סחף חושים", סרטה של לינה ורטמילר מ-1974 העוסק במאבק בין מעמדות ומינים, הדמות שהיא מגלמת, ניצולה מספינה טרופה, מצליחה להתלבש בפריט לבוש אחד - צעיף גדול; הוא משמש אותה כטורבן, כשמלה חושנית הקשורה בצוואר, כסרונג בעל שסע עד הירכיים המעלה אדים על העדשה, וכשהים מתחיל לסעור, גם כמעין מסתור אלגנטי.

כיום הווריאציות על הצעיף הרב-שימושי הזה הולכות ומתרבות ברחובות ניו יורק כסמל מצודד לנשות העיר האופנתיות. גם סוחרים שראו את הנולד מהללים את הוורסטיליות של הצעיף ומושחים את פריט המלתחה הזה, שבעבר היה צנוע, למלך בלתי צפוי של עונת האביב והקיץ.

זמן רב התמקדה האופנה בתיקים ובנעליים הנכונים, אך כפי שאומרת קתרין דנברג, מנהלת מחלקת הנעליים והאקססוריז ברשת "אנתרופולוז'י", "העניין עכשיו הוא הצעיף". ואמנם, שלל צעיפים מתנוססים עכשיו בחלונות הראווה, כמה מהם מתהדרים בתוויות של מותגים כגון מיסוני, אטרו, איב סן לורן ואלכסנדר מקווין. בצבעים ותבניות קליידוסקופיים - מוטיבים שבטיים, פרחים מוגדלים, חברבורות נמר וגולגולות מופשטות - הם ממתקים לעיניים. מאז שיגעון הפשמינה לפני יותר מעשר שנים לא היתה עדנה כזאת לצעיפים.

הקמעונאים מהללים את הצעיפים כפריטים רב-תכליתיים, מפנים את תשומת הלב לממדיהם המשתנים ומעודדים את הקונות, באמצעות קליפים באינטרנט ותצוגות בחנויות, להדק אותם, לפתל אותם, לעשות מהם לולאה, לקלוע מהם צמה, לקשור אותם וליצור מהם צעיפי צוואר קיציים, כובעי ברדס לחולצות, טורבנים, חולצות הקשורות בצוואר, סרונגים ושמלות מקסי של דיוות.

במרכז החנות

"החדשות הן שהצעיפים מתפקדים כבגדי קונפקציה", מבהירה לין רוברטס, שותפה בחברת הצעיפים "אקו". הצעיפים עשויים מחומרים קלים כמו צ'אליס וג'רסי קיציים, ובשילובים מטורפים של הדפסים, ומוצגים כך שיצודו את עינן של הקונות הצעירות.

את עינם של המעצבים הם בהחלט הצליחו לצוד. מנהלי הקריאייטיב בחברות פוצ'י, קארוון, ראלף לורן, סלין ורודארט הציגו צעיפים בתצוגות המסלול שלהם לאביב. צוות המעצבים של דונה קארן הצטיין במיוחד בהבלטת הפוטנציאל הנוסף של הצעיף כבגד בעל צורה חופשית והציג אותו בגרסאות שכללו חולצות ברדס ושמלות.

עד לא מכבר התייחסו רוב הסוחרים לצעיף בגישה מהוססת יותר, אומר אד ברסטל, מנהל הרשת ליברטי אוף לונדון. הצעיפים הוצגו כבדרך אגב. אך עתה, בחנות הדגל של ליברטי ברחוב ריג'נט בלונדון הצעיפים מוצגים באופן בולט בלב החנות, ובאתר האינטרנט שלה הם משווקים בשורה של סרטי הדרכה המדגימים איך הופכים ריבוע של משי לצעיף הקשור בלולאות סביב הצוואר, לסרט קלוע לראש או לקשר פרפר תפוח.

הענק היוקרתי הרמס משווק את דגמי הצעיפים שלו בקמפיין ברשתות החברתיות שנועד לשוות נופך צעיר ואף חתרני לסמל המעמד האוורירי הזה. הקמפיין, שכונה "אני אוהבת את המרובע שלי" ועלה לרשת בסוף השנה שעברה, הדגיש את יתרון החוצפה על פני היוקרה וסיפק המלצות ודרכים ללבוש ולקשור את הצעיפים. נלוו לו ארבעה סרטוני וידיאו ובהם צעירות בכל העולם הלובשות צעיפים בצורות שונות ומקוריות; כשמלת מעטפת לחוף, כחולצה, כחגורה ואף כמנשא לתינוק. הקליפים צולמו בפאריס, בלונדון, בטוקיו ובניו יורק ונועדו להפריך את הרעיון שרק הצרפתים שולטים ברזי אמנות הצעיף. הקמפיין כבר אינו פעיל ברשת, אבל הוא הותיר חותם והביא לכך שסטייליסטים ובלוגרים מצאו דרכים חדשות להשתמש בריבועי הבד של הרמס.

הופקע מהסבתא

שלא כמו נעליים ותיקים, שמחיריהם עלולים לפעור חור בתקציב, הצעיפים דורשים השקעה קטנה יחסית, לפחות בינתיים. רובם נמכרים במחירים שבין 30 דולר ל-500 דולר. "אנשים נוטים לקנות כמה צעיפים יחד", אומרת סטפני גרינפילד, שותפה בחברת תיאודורה וקאלאם, המוכרת צעיפים בממדים נדיבים, המתאימים לחוף ולרחוב, לחנויות כגון סקופ, נימן מרקוס ובלומינגדיילס. החברה שלה זכתה לקידום בלתי צפוי החודש כשג'וליה רוברטס הזכירה את שמה כמותג החביב עליה בתוכנית של אופרה וינפרי.

גרינפילד היא אחת מכמה קמעונאים התולים את הפופולריות של הצעיפים, בין השאר, בעניין הגובר בפריטי לבוש רב-תכליתיים. "אנחנו חיים בעולם שבו השאיפה היא שלכל קנייה תהיה יותר מפונקציה אחת", אומרת ברוק ג'אפה, מנהלת מחלקת האקססוריז בבלומינגדיילס.

בלומינגדיילס מקדמת את הצעיפים בקמפיין המופץ במודעות וברשתות החברתיות ושמו "Get Scarfed" (תצטעפו). הקמפיין מציג את צעיפי החנות בלוויית טיפים לדרכי הלבישה המומלצות. צעיפים, לדברי ג'אפה, קוסמים לדור של נשים בעלות חוש אופנה עצמאי, ברוח הסטייליסטית רייצ'ל זואי. מבחינתן, ההתעטפות בצעיף וקשירתו מסמלות את העובדה שהן "הסטייליסטיות של עצמן".

בעבר נקשרה לצעיפים תדמית מיושנת, אולם כיום "צעיפים כבר לא נחשבים לפריט לבוש של סבתות", אומרת שרה רוטמן, שהחברה שלה, לוקיטה, מציעה צעיפים מיוחדים בהדפסים כמו-פאנקיסטיים של אקדחים ושלשלאות. ייתכן בהחלט שרוטמן שאבה את השראתה מרפאלה, הגיבורה רבת התושייה מ"סחף חושים". "אני יכולה לעשות 13 תלבושות שונות מביקיני וצעיף", היא אומרת. "אם מוסיפים לזה ג'ינס ונעליים, אני מוכנה ליציאה".

הסטייליסטית והארט-דיירקטורית סינתיה אלטוריסו הציגה ביצועים מרשימים בסטודיו שלה בלב העיר: היא נטלה רדיד משתרך של מגי נוריס, קשרה אותו סביב גופה כחגורת כדורים, ואז כרכה אותו סביב כתפה, יצרה קשר פרפר מאחורי גבה כדי ליצור אפקט של קרינולינה, ולבסוף פרשה אותו כך שישתלשל מעל חולצה בעלת צווארון כמורה. "זה נראה כמו סארי", אמרה, מרוצה מכושר ההמצאה שלה. "כמעט אין דבר שאי אפשר לעשות עם צעיף".

הנוכחות ההולכת וגדלה של צעיפים בבלוגים של סטייל כגון "Street Peeper" ו"Jak & Jil" ובאתרים מתמחים כגון "Silk Scarf Lover" ו"The Scarf Blog" מעניקה להם מעמד קולי נחשק. סוזנה לאו, המפליגה בשבחי הצעיפים בבלוג הפופולרי שלה, "Style Bubble", מפרסמת תצלומים שבהם היא לובשת אותם פרושים וקשורים בסגנון טוגה מעל טוניקה בפסי מלחים, או כרוכים סביב מותניה בצורת חצאית.

"סוג כזה של חשיפה בתקשורת גורם לטרנד להיות נגיש יותר", אומר סטיבן רוברטס, שותפה של לין רוברטס באקו, ומוסיף: "זה לא שאנשים שאנחנו מכירים מכתיבים את הטרנד בכוח. הקסם שלו מגיע מהשטח".



מתוך קולקציות אביב-קיץ של יוז'י ימאמוטו ומיסוני


תצלומים: אי-פי, גטי אימג'ס



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו