בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הקולקציה החדשה של גדי אלימלך: כפפות של משי

בדרכו החדשה כמעצב, גדי אלימלך עדיין אינו מחדש או מאתגר. קולקציית הקיץ שלו נעימה לעין, אך לא יותר מכך

תגובות

"יש משהו מאוד נינוח בגזרה הזאת. היא מדגישה את המותניים, אך רחוקה מהגוף ומפרגנת לו", אומר גדי אלימלך על שמלת משי שחורה שאמרתה גולשת כמעט עד לרצפה, המוצגת כעת בסטודיו שלו בדרום תל אביב. גזרתה אכן מחלקת את הגוף בצורה שעשויה לשוות לו צללית נשית נחשקת - צרה ומוארכת.

כשהוא מדבר על דגמים נוספים מתוך קולקציית אביב-קיץ 2011 שעיצב, הוא מחדד שנית את נושא הנוחות ומרחיב על כושרם הגבוה להלום את גוף האשה. אחרי הכל, הוא אומר, עבודתו כמעצב אופנה מתבססת על התובנות שצבר והרגישויות שפיתח ב-15 שנים שבהן שימש סטייליסט וקניין אופנה אישי.

אלימלך, בן 40, עדיין זכור כסטייליסט האישי של נינט טייב, וכיועץ לבוש ועיצוב מראה בתוכנית "המהפך" לצדה של אורנה דץ. לדבריו, עיסוקים אלה הולידו אצלו את הרצון לעצב אופנה. "במשך שנים של עבודה כסטייליסט ראיתי את כל הבגדים בבוטיקים בארץ. היו לי בעיות עם בגדים מבדים אלסטיים שאשה נדחסת לתוכם, היו לי בעיות עם גימורים לא איכותיים. זה המקום שלי לעשות סדר. אני לא כמו המעצבים הגדולים שעושים קולקציה כדי להדהים. זו קולקציה שנייה שלי ואין לי יומרות גדולות כרגע. אני מתפתח ולומד לאט".

באופן מפתיע, הוא מתוודה, המעבר לעיצוב בגדים הביא עמו שקט נפשי. "כסטייליסט הייתי נתון כל הזמן במתח נפשי עצום. כשאתה עובד על קמפיינים גדולים או עם אמנים ידועים שחשופים לביקורת מתמדת, זה יוצר המון לחץ. אתה נלחם באופן יום יומי עם בעלי בוטיקים על הדגמים החדשים שהגיעו. אתה מציג מיליון שילובי בגדים מול חבורת אנשים ללא הבנה מעמיקה באופנה, שמחמיצה לך פנים. בסטודיו הלחץ הזה לא קיים. הכל נעשה בנינוחות. כל הזרקורים מופנים אלי כעת, אבל ישנו שקט אחר".

כמה ענוג הוא

לפני 19 שנה אלימלך למד תדמנות במכללה לאופנה מרים בתל אביב, ומאז כמעט לא עסק בתחום. עתה, הוא אומר, הוא ממשיך מאותה נקודה. הוא נעזר בתדמנית ותיקה עם ניסיון של עשרות שנים ובצוות תופרות, שעובדות בסטודיו בקביעות. "אני רוצה ליצור גזרות נעימות ונוחות. אני אוהב רכות ורומנטיקה, אך האשה שלי היא חזקה, כזאת שיכולה להחזיק את הבגד. הבגדים שאני מעצב מאוד מזוהים אתי. אני לא אוהב מחשופים גדולים, למשל, אז לא אשלב אותם בקולקציה". הקולקציה הנוכחית, הוא מציין, היא התפתחות של קולקציית הביכורים שהציג בחורף האחרון. כמוהה, היא מורכבת ברובה משמלות, קצתן קולחות וארוכות ברוח שנות ה-70 של המאה שעברה, מחצאיות קצרות ופלרטטניות וחולצות קלות כנוצה. גם הפעם הבד העיקרי הוא משי קליל במיוחד, שמרפרף על הגוף במראה נשי רומנטי וענוג.

החידוש הבולט בה הם ההדפסים. "הקולקציה הקודמת שלי היתה מונוכרומטית והתבססה על שילובי שחור-לבן ופודרה", הוא אומר. למרבה הצער, רובם אינם מוסיפים חן מיוחד לדגמים: הדפס מרומז של חברבורות נמר בשחור ואדום, שמעטר שמלת מקסי בעלת צווארון קולר, מעורר אדישות. כמוהו דפוסי חברבורות דומים, בשחור-לבן, בבד דקיק המשלב הטבעה של נקודות קטיפה שחורות, או עיגולים צבעוניים קטנים שמנקדים חצאית ארוכה בצבע בז'.

מהדפסי פרחים קטנים ומתקתקים בגוני ורוד וסגול נעדרות רעננות ואופטימיות אביבית המצופות מהם. רק בהדפסים על גופיות משי אווריריות - דוגמה מופשטת של צורות גיאומטרית בגוונים חיים של ירוק וצהוב, כחול ואדום או כתמי אקוורל ססגוניים - ניכרת מעט תנופה.

תחרה מבית אמא

"כשאני בונה קולקציה, לא כל הסקיצות שיצרתי מתיישבות לבסוף עם דמות האשה שאני רואה לנגד עיני. ברישומי ההכנה לקולקציה הנוכחית, למשל, היו גם כמה דגמים של מכנסיים. אבל אני עדיין לא מצליח לראות את האשה שלי במכנסיים. מכנסיים הם הפריט המורכב ביותר לייצור מבחינת גזרה. יש כל כך הרבה מרכיבים שצריך להביא בחשבון כשיוצרים דגם של מכנסיים, אז עדיין לא נכנסתי לזה. אני מעדיף להתמקד כרגע בשמלות, בחצאיות ובחלקים עליונים. אני גם יודע שאפשר למצוא מכנסיים מצוינים בזארה או ב-H&M".

אין ספק שהוא צודק. האם אמירתו זו אינה תקפה באותה מידה ליתר הפריטים בקולקציה? אלימלך אוהב בגדים, והוא מכיר היטב את צרכיהן המגוונים של נשים שונות. הוא גם מבין דבר או שניים בצילום אופנה. הוא יודע, למשל, אילו בדים יצטלמו היטב וכיצד יש להאירם בצורה המחמיאה ביותר. זה עשוי להסביר מדוע הבגדים שהוא מעצב נראים טוב לאין שיעור בתצלומי קטלוג מאשר במפגש בלתי אמצעי בסטודיו. זה לא משום שאינם תפורים כהלכה, אלא מכיוון שהם מציגים עיצובים נאים שנצפו כבר בקולקציות של רשתות ההלבשה העממיות. ההבדל היחיד הוא איכות הייצור.

"הבגדים שלי מדברים בעד עצמם. הם לא זקוקים לאביזרים נלווים. רובם מאובזרים בעיטורי תחרה שאני מאוד אוהב", הוא ממשיך, מתייחס לפיסות התחרה שהוא שוזר במיומנות בבגדיו ושנהפכו במהרה למאפיין הבולט ביותר של עבודתו. בחודש שעבר, בפסטיבל קאן, השחקנית הישראלית יובל שרף צעדה על השטיח האדום בשמלה שחורה מתוך קולקציית הביכורים של אלימלך. כתפיה וצווארה כוסו בעלי כותרת מתחרה. "אני שמח מאוד שאנשים יכלו לזהות בקלות שעיצבתי את השמלה", הוא אומר.

שמלה דומה מאוד לזו נכללת בקולקציית הקיץ הנוכחית, ולצדה שמלות נוספות המשלבות עיגולי תחרה שפירק והרכיב מחדש בקומפוזיציות רומנטיות או נוסטלגיות. את פיסות התחרה הוא זוכר מילדותו. "אמי היתה תופרת לנו בגדים, והיא נהגה לשלב המון תחרה בבגדים שתפרה לאחיותיי. יש לי תמונה משפחתית משותפת שלא יוצאת לי מהראש שבה אחותי לובשת שמלת קטיפה קצרה שכוללת ז'אבו עשיר בתחרה בחלק העליון".

התחרה שהוא שוזר בשמלותיו היא שחזור של פיסות תחרה עתיקות שאיתר בפאריס, שמיוצרת במיוחד בעבורו במזרח הרחוק. בשמלות הרקומות תחרה, ובחולצות שבהן פיסות תחרה עתיקות משמשות לעיטור המחשוף וטור הכפתורים או כצווארון עשיר - נוצר מראה מובחן ומרשים. אך יתר הפריטים - ביניהם חולצת כפתורים בגון פודרה (האהוב על המעצב), המשלבת משי ושיפון משי וכוללת צווארון קטן, רכיסת כפתורים מוצנעת וחצאית פליסה פרחונית קצרצרה - אינם מעודדים מבט נוסף.

למען האמת, אין שום דבר מלהיב בקולקציה הנוכחית של אלימלך בכללותה, פרט אולי לקולקציית השמלות הלבנות שהוא מציג כעת כשמלות כלולות, ושיכולות לשמש חלופה ראויה לשמלת האגדות הצחורה, התפוחה בשכבות של בד. כל הבגדים מניחים את הדעת באופן כזה או אחר, אך מנעד הרגשות שהם מעוררים הוא צר, ללא להט או אכזבה גדולים מדי.

סטודיו האופנה של אלימלך הוא בבחינת תוצר כלאיים מקומי: סלון לעיצוב בגדי יוקרה על פי המסורת של אופנה עילית, שמתומחרים בהתאם, אך שפת העיצוב שלהם עממית כמעט במהותה, מתבססת על צפנים שגורים שלוקטו מהאופנה העכשווית או בחסותה של ערגה נוסטלגית (למשל רוכסן מתכת גס וחשוף ששולב בגבה של שמלת פליסה פרחונית באורך הברך, אלמנט שזכה לאזכורים תכופים בקולקציות של רשתות האופנה העממיות מאז הופעותיו הראשונות מעל מסלולי התצוגות של האופנה העילית, או אבזם אמייל עתיק בצורת פרח במראה גולמי ומיושן).

חפה מכל שאיפה לאתגר או לחדש, עיקר עניינה של הקולקציה הוא להנעים לעין. בהקבלה ליצירה מוסיקלית, זוהי אסופה של גרסאות כיסוי ללהיטים מוכרים, קצתם מעלים ניחוח של פעם, בהפקה מלוטשת המסברת את האוזן. לרוב היא תנעים את הזמן, ולפרקים תחמם את הלב. כמו מוסיקת הרקע שמתנגנת בסטודיו הנעים של המעצב.

מחירים: חולצות: 390-1,400 שקל, חצאיות: 790-1,200 שקל. שמלות: 4,900-1,400 שקל. סטודיו גדי אלימלך, נחלת בנימין 85, תל אביב. בתיאום מראש בטל' 5664375-03. חלק מהדגמים נמכרים גם בבוטיקים עלמה במתחם התחנה בתל אביב, בנקר (דיזנגוף 210, תל אביב)ו-My Closet (אשתורי הפרחי 14, תל אביב)



מתוך קולקצייית אביב-קיץ של גדי אלימלך. כמו גרסאות כיסוי ללהיטים



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו