בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

להכניס קצת צבע הבייתה

האם יכולה להיות חלופה ללבן הבוהק שמאפיין את רוב הבתים בישראל? מייסדי "The Paint Store", חנות הצבעים לבית של ראלף לורן, בטוחים שכן

תגובות

השם "ראלף לורן", שמתנוסס באותיות לועזיות כחולות על פחיות המתכת הלבנות המסודרות כעת זו לצד זו על מדפי העץ הבהירים בחנות החדשה "The Paint Store" שבדרום תל אביב, מפתיע במבט ראשון. שמו של מעצב האופנה האמריקאי מתקשר לחולצות פולו ולאלגנטיות כפרית יותר מאשר לחולצות טי ומכנסי עבודה מוכתמים בצבע. אך מעתה קולקציית הצבעים לבית שהוא מציע, ושמיובאת לראשונה לישראל, עשויה לאפשר לחובבי האופנה המקומיים לראות את קירות ביתם מזווית שונה מעט.

בעלי החנות, טלי אלשייך וערן פרידלנד, בני 36 ו-37 בהתאמה, מייסדים-שותפים של "סטודיו 84" המתמחה ביצירת סרטוני תדמית ואנימציה לאדריכלים, מקווים לחולל באמצעותם שינוי משמעותי בתרבות הצבע המקומית. "במסגרת העבודה שלנו בסטודיו אנחנו נדרשים להציג גם חללי פנים מעוצבים לדוגמה", מסבירה אלשייך. "אחד השלבים הראשונים הוא להכניס מעט צבע לקירות - פתאום קיר אחד בצבע חום או כחול-כהה משנה את המראה הכללי של החלל". תפקיד הצבעים, הם אומרים, אינו רק לכסות כתמים או פגמים אחרים על הקירות: עבורם, הצבעים הם חלק מראהו הכללי של הבית.

בהמשך לקו מוצרי הבית של המעצב האמריקאי, בין מבחר הצבעים שמוצעים כעת ניתן למצוא כאלה שמחקים מרקמים של בדים - החל בזמש קטיפתי וכלה בבדים מחוספסים יותר כגון פשתן, קנווס או עורות מיושנים, וכן בגימור מבהיק של משי וסאטן. אחת ההפתעות היא צבע כחול שמדמה מרקם של בד ג'ינס.

"המראה הסופי נוצר מעבודת שכבות של צבע, שעליהן עוברים לאחר מכן במברשת סיבים קשים וארוכים ויוצרים את תנועת השתי וערב של סיבי הבד. מי שרוצה מראה משופשף יותר של ג'ינס יכול להיעזר במברשת ברזל שעשויה מדסקיות מתכת מרווחות. יש גם צבע ג'ינס כהה יותר, ובסוף אפשר לשים גם סיכות ביטחון", מסכמת אלשייך בחיוך.

למרות תדמיתו היוקרתית של המעצב, קהל היעד של החנות החדשה, לדבריהם, הוא "לא בהכרח עשירים, אלא אנשים שמתעניינים בדקויות הקטנות". מחירי פחיות הצבעים גבוהים מהממוצע, אך לדבריהם, כשמביאים בחשבון פרמטרים כמו כושר כיסוי ויעילות או חיסכון בשעות עבודה, הפרש העלויות מתקזז כמעט.

"ראלף לורן הרכיב בעצמו את מאות הגוונים שקיימים כיום במותג", אומרת אלשייך. "שיטת החלוקה שלו לצבעים היא ממוקדת מאוד ושונה מהמקובל. הוא חילק אותם לכמה משפחות או קטגוריות, שכל אחת מהן פונה לקהל מסוים של אנשים לפי טעם וסגנון חיים שונה. זה כמובן לא מוחלט, אבל זה מקל מאוד על הדיוק וההתאמה של הצבעים".

קבוצת "אורבן לופט", למשל, מורכבת מגוונים קרירים שמותאמים לאנשים עירוניים. לעומתה, חטיבת "נטורלס" מתבססת על גוונים מעולם הטבע, כמו קש, חול או אבן. "כשמישהו ניגש לעמדה של הגוונים ובוחר כרטיסיות מתוך משפחה מסוימת, זה נדיר שהוא יימשך לגוונים ממשפחה אחרת", מציינת אלשייך.

במסגרת עבודתם המשותפת השניים היו עדים להתפתחות תחום העיצוב בישראל. "כיום אפשר להשיג כמעט הכל בארץ, ומה שלא, אפשר להזמין מחו"ל", אומרת אלשייך. "שוק הצבעים לבית, לעומת זאת, לא התפתח בהתאם. נירלט וטמבור הן חברות שמציעות צבעים טובים, אבל הם בסיסיים מאוד".

פרידלנד מוסיף: "מה שמדהים הוא שבישראל כמעט לא משתמשים בגוונים אחרים פרט ללבן, וגם הלבן הוא מגוון מסוים מאוד, שנהפך לסטנדרט. אנחנו מנסים להחדיר לכאן מעין תרבות חדשה של צבע. אנשים קושרים את זה למזג האוויר המקומי, לחום הכבד, אבל זה ממש לא נכון. אם אתה נוסע למיאמי, לדוגמה, תראה שם עושר מדהים של צבעים על הקירות".

את החנות הנאה הם תיכננו כך שהצבע יופיע בה בהדרגה, כדי לא להבהיל את הלקוחות. האדריכל אורי גור, שעיצב אותה בשיתוף גבי גור ורונן סגל, עשה עבודה מרשימה: החזית נצבעה בלבן וכך גם חלל הכניסה רחב הידיים. אחד החדרים הפנימיים, שמשמש מעין חדר תצוגה, נצבע בירוק, והחדר הקטן שמוביל אליו נצבע בכחול-כהה. קירות משרדם של אלשייך ופרידלנד, הממוקם בקצה המרוחק שלה, נצבעו חציים באפור וחציים בכחול כהה. "הרעיון הכללי של החנות היה ראלף לורן פוגש את אזור הדאונטאון של תל אביב", מסבירה אלשייך.

הבניין שבו שוכנת החנות נבנה בשנות ה-40 ושימש קודם לכן בית דפוס. פרידלנד מציין כי בחרו להתמקם בדרום תל אביב ולא בכיכר המדינה או בהרצליה פיתוח, למשל, משום שלא רצו להיות מזוהים עם היוקרה המכובדת של המעצב האמריקאי הנודע. מאותה סיבה, הוא אומר, "לא רצינו ליצור חזית שחורה עם ידיות זהב שתשדר יוקרה שעשויה להרתיע במבט ראשון, אלא משהו נגיש ונוח. שכל מי שרוצה יוכל להיכנס פנימה". *

מחירים: 106-243 שקל לפחית של ליטר, 286-606 שקל לפחית של 4 ליטר. החשמל 33, תל אביב



פנים החנות ''The Paint stor''. ראלף לורן הרכיב בעצמו את כל הגוונים


בעלי החנות, ערן פרידלנד וטלי אלשייך



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו