בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בלט ג'ז מונטריאל | רק רגע

הרקדנים יפהפיים והביצועים מעוררי הערכה, אקרובטיים, מתוזמנים ומרשימים. עם זאת, הכוריאוגרפיה של בלט ג'ז מונטריאול אינה מצליחה להשאיר חותם

תגובות

בתוכנייה נכתב: "מתוך מודעות לקשיים ולמתחים בעולמנו היום, מקפיד בלט ג'ז מונטריאול להישאר נאמן לצורות מחול המרוממות את הנפש". אין ספק שרפרטואר הלהקה פונה אל הקהל הרחב ומציע תוכנית קליטה ורעננה שפונה באופיה לאנשים צעירים. רקדני הלהקה הצעירים - כל אחד עם הופעה שונה, תספורת אחרת, לבוש יומיומי זרוק, מוקפד ואופנתי - מהווים אוסף של "יפהפיים". זאת הנדוניה של הלהקה.

מתוך שלושת הקטעים, המוצלח יותר הוא "זיפ זאפ זום", הרבה בזכות השילוב המוצלח עם סרט הווידיאו המוקרן על המסך האחורי, שבו המסך נהפך למסך מחשב במשחק אינטרנטי שנותן הוראות פעולה לרקדנים. התנועה מבוססת על עיבוד לבמה של חומרים תנועתיים של ריקודי רחוב - בעיקר ברייקדאנס, היפ הופ וכדומה - הנתמכים על ידי טכניקה מבריקה של הרקדנים. הכל רענן ומבריק, כמו קורץ לצעירים להצטרף לחבורה ה"כיפית" של הצעירים הרוקדים במשחק המחשב.

הדואט "Locked up Laura" נוצר לסולני הלהקה סלין קאסון וג'יימס גרג, מתבצע על הבהונות ומתאר מערכת יחסים שבלונית של משיכה בין גבר לאישה המהווה מסגרת להצגת היכולות הטכניות של הרקדנים, ובעיקר של קאסון. היא דקיקה עם שיער אדום אסוף אחורנית בזנב סוס חצוף, ונראה שמפרקי הירך שלה אינם שייכים למה שמוכר בתחום האנטומיה האנושית, ומאפשרים לה הרמות רגליים לגובה בכיוונים בלתי צפויים. יש לה רגליים חזקות עם כפות דוקרניות, דורסניות שננעצות בביטחון ברצפה, שלא לדבר על מגוון הקימורים והקיעורים של הטורסו. הביצועים מעוררי הערכה והכל כל כך טכני, אקרובטי, מתוזמן ומרשים ברגע הביצוע, אבל הכוריאוגרפיה לא משאירה חותם.

המחול ב"חדר של ז'ק" מתחיל באופן מבטיח כאשר רקדן נראה כעורך אימפרוביזציות שהן שילוב חומרים תנועתיים של ריקוד עם אירי עם ברייקדאנס. כשהוא מסיים, רקדן אחר מביא פירושים אחרים לשילוב זה, אלא שמכאן והלאה המוסיקה משתנה כמו תוך שינויי ערוצים, פורשת כנפיים לסגנונות שונים, והמחול נהפך לאוסף של תנועות שנראות כאילו נולדו אצל הרקדנים באופן אקראי וללא סינון. יש מכל וכל - קצת עיכוס אגן, קצת תנועה זורמת וקצת תנועות חדות בידיים, פירואט, רגל הנשלפת הכי גבוה שאפשר, ללא התייחסות למוסיקה וללא פיתוח של אותם חומרים ראשוניים מסקרנים שהוצגו בתחילת המחול.

כן, הביצוע מעולה. מה שנשאר לאחר המופע הוא המראה של אותם צעירים יפים המיטיבים לרקוד, שיוצרים מעין אשליה של "בוא תצטרף אלינו" לחגיגה של "לחיות את הרגע".

בלט ג'ז מונטריאל, "זיפ זאפ זום" מאת אנבל לופז אוצ'ואה; עיצוב וידיאו: חביאר ולסקס; עיצוב תלבושות: YSO. "Locked up Laura" מאת אוצ'ואה; מוסיקה: בארט ריג'ניק. "בחדר של ז'ק" מאת אזור בארטון; עיצוב תאורה: דניאל רנג'ה. אודיטוריום חיפה, 4.6



בלט ג'ז מונטריאול. פנייה לקהל צעיר



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו