בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

המתמודדים ב"היכל התהילה" יודעים להתנהג, בערוץ 24 מעדיפים דווקא אקשן

תגובות

ביום שלישי בערב, בעודי צופה בשעמומון הקולוסאלי שנקרא "היכל התהילה", מצאתי את עצמי עומד על הרגליים וצועק "יש! יופי! כל הכבוד!". בני ביתי נזעקו אל הסלון ושאלו מדוע אני צועק. "כי אבי טולדנו קיבל חסינות", השבתי, עדיין צוהל במקצת. "נו, אז...", הם המשיכו לתמוה. "כל המתמודדים שרו שירים של אריק איינשטיין", הסברתי, "והביצוע של טולדנו היה הכי טוב ולכן הוא זכה בחסינות". "בסדר", השיבו בני הבית, "אבל למה זה משמח אותך? אתה בכלל לא אוהב את אבי טולדנו, שלא לדבר על התוכנית הבלתי נסבלת הזאת".

זה נכון. אני לא אוהב את טולדנו ו"היכל התהילה" היא באמת תוכנית בלתי נסבלת במובנים רבים. אבל ביום שלישי בבוקר, כמה שעות לפני שטולדנו זכה בחסינות, ראיתי אותו עושה חזרות על השיר שהוא ביצע בערב, "יש בי אהבה", וחשבתי שאם יש צדק בעולם הוא צריך לזכות במקום הראשון בתחרות של אותו ערב. קודם כל, הוא שר יפה. רגוע, נינוח, אינטימי אך לא דביק, ללא הרעדת הקול המוגזמת שמזוהה אתו בדרך כלל. בכלל, הזמרים ב"היכל התהילה" שרים יפה על פי רוב. עשרות שנים במקצוע הזמר המבצע, גם אם רובן התנהלו על מסלול התרסקות, עשו את שלהן. אריק סיני, רוחמה רז, טולדנו, דפנה ארמוני, וגם אדם, ששר שלשום את "היא לא יודעת מה עובר עלי" יותר טוב משלמה ארצי - האנשים האלה יודעים להגיש שיר. והאיכויות שלהם מקבלות משנה תוקף בכל פעם ש"היכל התהילה" יוצאת לפרסומות ומופיע הסרטון שמציג את השירים החדשים שערוץ 24 מפמפם. פתאום אתה רואה מולך זמרים צעירים כמו נתן גושן או מאיה הרמן, ששירתם עלובה ורופסת במידה בלתי מתקבלת על הדעת. טולדנו הוא פרנק סינטרה לידם, וארמוני נינה סימון.

אבל היה עוד משהו בחזרה ההיא של אבי טולדנו. הוא לא רק שר יפה, הוא גם התנהג בצורה מעוררת הערכה. אני חושב שהביטוי הכי קולע הוא "דרך ארץ". טולדנו אמר שקשה לו עם השיר הזה מפני שאיינשטיין מגיש אותו בצורה מושלמת, ושבהתחלה הוא אפילו היה בפאניקה, אבל הלחץ לא ניכר בו. הוא מצא דרך עדינה לבצע את "יש בי אהבה", משנה מעט את השריקה של איינשטיין לקראת סוף השיר, והאינטראקציה שלו עם נגני הליווי הצעירים היתה נעימה. הוא כיבד את איינשטיין, את הנגנים, את הצופים ואת עצמו. היה יפה לחזות בו, ומכאן השמחה המופרכת-לכאורה על כך שהוא קיבל את החסינות האידיוטית הזאת.

הרשמים האלה מבוססים, תודה לאל, על צפייה חלקית ביותר ב"היכל התהילה", שמשודרת כמעט בכל שעות היממה. ומאחר שהתמזל מזלי להחמיץ את הקטעים בכיכובם של הטיפוסים היותר וולגריים, יכול להיות שהצטיירה אצלי תמונה שגויה. ובכל זאת, בשעות המעטות שבהן ביזבזתי את זמני מול "היכל התהילה" לא רק טולדנו הפגין דרך ארץ, אלא גם כמה מהזמרים האחרים. גם הם כיבדו את הנגנים, את המבצעים המקוריים, את הקהל ובעיקר את עצמם. בהקשר הזה צריך לציין גם את תמיר קליסקי, המנהל המוסיקלי של "היכל התהילה", שהתגלה כמר דרך ארץ ועובד עם הזמרים ברצינות, באלגנטיות ומתוך כבוד גדול.

תודו שזה מפתיע. הרי "היכל התהילה" הסתמנה כקרקס ציני, שבו זמרים שאולי היו פעם משהו מושלכים אל זירת הגלדיאטורים של ימינו כדי לשעשע קהל שמבקש להתמוגג מחוסר המודעות שלהם. תראו תראו את ה"Has Beens" האלה, הם באמת חושבים שבזכות ההופעה בתוכנית האווילית הזאת הם יצליחו להתניע את הקריירה הכושלת שלהם. "פתטי" היתה אמורה להיות מלת המפתח.

אבל למרבה ההפתעה הם בכלל לא פתטים. גם אם הם באמת חושבים ש"היכל התהילה" תתניע את הקריירה שלהם, הם מתנהגים בצורה שמונעת מאתנו ללעוג להם. נדמה שהשנים הארוכות במחסן הגרוטאות של תעשיית הפופ החדירו בהם מידה של ענווה ושוויון נפש. אם יש סיבה אחת, אחת בלבד, לראות מדי פעם את הקשקוש הזה, "היכל התהילה", זאת הצפייה באנשים שאמורים להיות פתטים אבל אינם פתטים כלל וכלל. אתם רוצים את תוכנית הקאלט שלכם? תצטרכו לחפש אותה במקום אחר.

הבעיה היא שערוץ 24 רוצה תוכנית קאלט. רגעים עדינים כמו החזרה המוצלחת של אבי טולדנו הם לא הדבר שיגרום לאנשים לדבר על "היכל התהילה". דרך ארץ לא עושה כותרות אצל גיא פינס. לעומת זאת, אם אבי ביטר יודח מהתוכנית ויכריז שהוא הוטרד מינית על ידי אחד המשתתפים, אנשים ידברו על "היכל התהילה" וגיא פינס ידווח על כך.

אנשי ערוץ 24 יטענו כמובן שאבי ביטר הודח על מנת לשמר את האווירה המכובדת של התוכנית, אבל אני חושד שזה לא מקרי שהאירוע המכונן הזה התרחש יום אחד בלבד אחרי שהמכולת השכונתית שלי הפסיקה להקרין את "היכל התהילה" ועברה לערוץ אחר. נורה אדומה נדלקה אולי במשרדים של ערוץ 24, ואחד המנהלים אולי אמר: "המכולת של שיכון ותיקים ברמת גן זיפזפה אותנו! צריך לעשות מעשה!". כעבור כמה שעות התלקחה פרשת אבי ביטר וההטרדות המיניות. לא ביקרתי עדיין במכולת כדי לבדוק אם חזרו שם ל"היכל התהילה". יש לציין שחנות בגדי הילדים השכונתית נשארה על ערוץ 24 כל הזמן. יש שם דיבור חזק שרוחמה רז היא היא המטרידה.

ואפרופו רוחמה רז ורגעי קאלט: ביום שני בלילה, כשרז עשתה חזרות על הביצוע שלה ל"עטור מצחך", הופיעו בתחתית המסך כתוביות המספרות על השיר. אם יש מישהו שעדיין לא הבין שאנשי ערוץ 24 חושבים שהקהל שלהם מורכב מעדר של מטומטמים, כדאי שיקרא את הכתוביות האלה. באחת מהן נכתב "הדימוי המרכזי בשיר (עטור מצחך זהב שחור) מתייחס לשערה של גיבורת השיר". אבל מה זה לעומת הכתובית המונומנטלית שחשפה לראשונה, בשידור חי בערוץ 24, את הסוד שמאחורי שירם הדגול של אברהם חלפי, יוני רכטר ואריק איינשטיין. מוכנים? "'עטור מצחך' מתאר אהבה רומנטית בין גבר לאשה". *



משתתפי ''היכל התהילה''. למרבה ההפתעה הם בכלל לא פתטים



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו