שף תאכל

"המופע של שגב". ערוץ 2, 18:45

גילי איזיקוביץ
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
גילי איזיקוביץ

הריבוי האינפלציוני בתוכניות אוכל ישראליות הוא תופעה כל כך שגורה, שכבר כמעט אינה נתפשת כתופעה. מסעות חוצי גבולות לגילוי מאכלים חדשים משודרים בפריים טיים, ערוצים מוקדשים למשימה הקדושה של לימוד העם אפייה ובישול, תוכניות מוקדשות לבישול לשבת, לארוחות קלילות, לאירוח ידוענים סביב סיר מהביל ותחרויות בין שפים נהפכות לאסים לזכייניות הטלוויזיה.

תוכניות בישול ישראליות, אם כן, הן כבר לא ז'אנר טלוויזיוני מצומצם או כזה שנועד להאריך בכמה דקות את 15 דקות התהילה של כוכבי ריאליטי. תוכניות בישול הן הכל. למשל "המופע של שגב", תוכנית הבישול החדשה של השף הפוטוגני, שגב משה. זוהי תוכנית בישול אבל עם קהל גדול והומוגני (מתארחים בו למשל כבאים מתחנת כיבוי אש מסויימת, שחקני קבוצת ספורט וכדומה) היושב על שולחנות כבדים סביב עמדת הבישול וממתין למנות שישוחררו בפה מרייר. זהו גם מופע ראוותני של להטוטי מזון בסגנון הסרט "קוקטייל" עם טום קרוז. משה, למותניו חגור סינר צחור וארוך, משפריץ שמן זית לסיר מפינה רחוקה של החדר לקול מצהלות הקהל.

מופע האוכל הזה הוא גם שיחה ואינטראקציה עם הקהל, שאלות ותשובות, כאפות ידידותיות ונשיקות על הלחי באווירה פמיליארית. אלא שמעל כל המאפיינים החיצוניים האלה קשה שלא להבחין בסיבה העיקרית לאינפלציה בתוכניות הבישול. בין הכרוז בפתיח, להנחיה העולצת, משובצים טיפים מפי השף. המצלמה משתהה רגע קט על הלוגו של חברת התבלינים. מסנן המים הביתי, שמפיק מים קרים וחמים, זוכה להתייחסות נונשלנטית, המלצה ידידותית משגב לקהל. מעבד המזון, הוא מציין, מצליח להשתלט גם על חומרים קשים ו"סכין שף אחת טובה מקלה את החיים במטבח". יותר משישראלים אוהבים לצפות בתוכניות בישול, אוהבים גופי השידור את תוכניות הבישול ואת הפרסום האגבי שטבוע בהן.

"המופע של שגב". ערוץ 2, 18:45

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ