בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ביקור ב"Merilyn" בקניון מגדלי תל אביב | ידידיה הטובים של האשה

בגדי המעצבים בבוטיק התל אביבי מרילין, הפונה לנשים במידות גדולות, אמנם לא זוהרים כמו הכוכבת ההוליוודית שעל שמה הוא קרוי, אך הם בהחלט משפרים את ההיצע המקומי לפלח שוק זה

תגובות

קל מאוד לפספס את הבוטיק החדש לבגדי נשים במידות גדולות שנחנך באחרונה בקניון מגדלי תל אביב. לא משום מיקומו בפאתיו המרוחקים של מרכז הקניות - היא נמנית עם החנויות הראשונות שחולפים על פניהן מיד עם הכניסה למקום - ולא בשל גודלו, אלא מכיוון שדבר בחזיתו אינו מרמז על ייעוד: לא השלט שעליו מתנוסס השם "מרילין" באותיות לועזיות ולצדו איור בקווים מתעגלים של שמלה סגולה תלויה על קולב שחור, ולא בובות התצוגה הלבנות השדופות, מהזן הרווח בחלונות ראווה של בוטיקים.

בחירת הבובות, מודים בעלי הבוטיק בני הזוג דקלה ומיכה פוקס, בני 31 ו-32, היתה אילוץ. "לא מצאנו בובות תצוגה מלאות יותר בשום מקום", מסבירה דקלה. "אמרו לנו שבגרמניה אפשר למצוא, אבל גם אז הסתבר לנו שעלינו להזמין כמות גדולה של אלף בובות כדי שההזמנה תאושר. הבובות המלאות היחידות שיש בנמצא הן בובות דיגום למעצבות". היא מוסיפה כי הם מודעים לבעיה שזה עשוי ליצור מבחינת מיקוד הפנייה אל קהל היעד של החנות, אך לדברי מיכה, הלקוחות שפוקדות את החנות מגיעות אליה במיוחד, "לא במקרה או על הדרך".

בעקבות הבעל

זה יכול להסביר גם האופן הפשוט והענייני שבו מעוצב פנים הבוטיק. תצלום ענק של כיכר טיימס בניו יורק מכסה את החזית, ומעל המדפים הפזורים ברחביו נתלו שלטי רחובות מפורסמים בעיר. היעדר סממני יוקרה מנקרי עיניים או חושניות מפתה, המאפיינים בדרך כלל בוטיקים לבגדי אופנה עילית, מרמז כי מטרת החנות היא לשרת את צרכיהן של נשים שאינן זוכות ליחס אוהד מצד תעשיית האופנה, יותר מאשר לספק את גחמותיהן האסתטיות של נשים שברשותן ארון בגדים עשיר.

"הבוטיק קרוי על שמה של השחקנית מרילין מונרו", מספרת דקלה. משום מה, היא אומרת, אף אחד לא הבין את הרעיון שמאחורי השם. "אף אחת מהלקוחות גם לא מאמינה לי כשאני אומרת שהיא נהגה ללבוש בגדים במידה 42".

אפשר להבין מדוע נשים בימינו מתקשות להפנים שאידיאל היופי הנשי לפני למעלה ממחצית מאה היה בריא ושופע ואיגד בתוכו מנעד רחב יותר של מבני גוף מאשר כיום. עתה הוא נחלק לשניים באופן חד משמעי: רזון מוקצן ומנגד, נשים שמבנה גופן נמצא מעל לממוצע נשגב זה ומקוטלגות במקרה הטוב תחת הקטגוריה החדשה יחסית של נשים שופעות, עתירות קימורים.

הרעיון להקמת הבוטיק צמח מהחנות "Tall Man" שמיכה חנך בישראל לפני חמש שנים, שיועדה במקור לאנשים גבוהים ורזים, ושהיצע הבגדים בה התרחב עם הזמן כדי לתת מענה גם לגברים במידות גדולות. בשונה מבדרך כלל, הגישה אל קהל היעד של הבוטיק הנוכחי - נשים במידות גדולות - הגיעה במקרה הזה דרך בני זוגן. "המון גברים היו מגיעים לחנות מלווים בנשותיהם, והן היו שואלות כל הזמן ?מה אתנו?', ?מתי תציעו בגדים במידות גדולות גם בשבילנו?'", מספרת דקלה. "אז הבנו את הקושי של נשים בארץ למצוא בגדים ממותגים, בעיקר מכנסי ג'ינס, במידות גדולות".

מבט חטוף בהיצע הבגדים מבהיר מיד כי אף שהבוטיק קרוי על שם הכוכבת שנודעה ביופיה ובמבנה גופה הדשן מן הממוצע כיום, הוא אינו שואב השראה מהזוהר ההוליוודי של מלתחתה. בצד מבחר גדול של מכנסי ג'ינס, למרבית הבגדים בחנות אופי יום-יומי: מכנסי קפרי של טומי הילפיגר בגוונים של חאקי, קאמל או שחור, לצד מכנסיים שחורים בגזרה מחויטת של דוקרס הכוללת רצועת גומי עבה בגב שנועדה למנוע את החיתוך של המותניים ואת השתפלותם של קפלי שומן. בלוויית חולצת כפתורים מפוספסת בכחול ולבן של ראלף לורן, שצרור גלי בד מעטר את חזיתה, ניתן להרכיב מראה רשמי יותר.

חולצות טי של קלווין קליין מכותנה דקיקה - קצתן מעוטרות בהדפסים וקצתן רקומות בחרוזים - וחולצות פולו קלאסיות של לורן אינן חורגות מהצעות הלבוש שניתן למצוא ברשתות האופנה לנשים במידות "רגילות", למעט אולי באיכות הייצור הגבוהה. על רקע אלו, מתבלטות במיוחד שמלותיו של קליין, ביניהן שמלה קצרה בגזרת עטלף שמעוטרת בדוגמת איקט (שיטת אריגה עתיקה שבה חוט השתי נקשר ונצבע לפני האריגה בדוגמה שהוכנה מראש ובמוטיב חוזר), בגוונים של ורוד, כתום, חום ולבן.

סבתא בסקיני

המשותף לכל המותגים המיוצגים בחנות הוא מוצאם האמריקאי. כולם מותגים בינלאומיים מוכרים. קצתם, כמו למשל קלווין קליין, טומי הילפיגר או ראלף לורן, ממוקמים על הקוטב היוקרתי של מפת האופנה ומפעילים קווי הלבשה משניים רבים בצד הקו הראשי, וקצתם דוגמת ליווייס, לי ושון ג'ון (מותג האופנה הצבעוני של אמן ההיפ הופ שון "דידי" קומבס), מציעים אופנת רחוב יקרה. פרט למוצאם המשותף, קוויהם המשניים נושאים אפיל של יוקרה עממית שאינה מאתגרת או חדשנית מדי מבחינת שפת העיצוב שלה ומשביעה את רצונם של אלה הנוהים אחר בגדים אופנתיים במידה ובאיכות ייצור טובה.

"מבחינת הגזרות, אלה דגמים שנלקחו מתוך הקווים הרגילים של המעצבים או המותגים הללו. רק המידות הן שונות", מסביר מיכה, ושולף קטלוג של קליין שמציג את הדגמים מתוך קולקציית אביב-קיץ 2011 של המותג בעבור קניינים באיורים לקוניים בשחור ולבן. "הדגמים שמסומנים בצבע כתום הם אלה שניתן להזמין גם במידות גדולות". טווח המידות בבוטיק נע בין מידה 40 ל-56, ולקראת החורף הקרוב הוא יגיע גם ל-60.

הוא מצביע על שמלת ויסקוזה ואלסטן ארוכה ואוורירית של קליין שמוצגת בחלון הראווה. היא מודפסת בגוני סגול לבן וכתום, וכתפיותיה נקלעו בצורת צמות ומעוטרות בטבעות של חבלים דקים מלופפים סביבן בחזית. שניים מהפריטים שנתלו על קולבים לצדה, ושבכוחם להרכיב מראה יום-יומי מרשים במיוחד, הם גופיית משי פרחונית בגזרה רפויה של טומי הילפיגר וחצאית עיפרון מדנים כהה של ראלף לורן.

בכללותה, בקולקציה שהרכיבו בני הזוג לא ניכר ניסיון לפנות אל נשים בעלות טעם אופנתי נועז במיוחד. "אנחנו די מוגבלים מבחינת היצע הדגמים הקיים", מסבירה דקלה. "ומתוך ההיצע הזה אנחנו צריכים לבחור את מה שנראה לנו מתאים לקהל הנשים בארץ".

מה למדו עד כה על הרגלי הלבוש של קהל היעד? ראשית, אומרת דקלה, שנשים במידות גדולות בארץ הן שמרניות הרבה יותר ממקבילותיהן האמריקאיות. היא שולפת שמלת כותנה בצבע טורקיז של Apple Bottoms, המותג שנמצא בבעלות משותפת של הראפר האפרו-אמריקאי נלי. "זה קו שמאוד מצליח בארצות הברית. אבל בארץ המון נשים חוששות ללבוש את השמלה בגלל הגב החשוף שלה, שיכול לחשוף קפלים או ידיים שמנות.

באופן כללי, היא אומרת, נשים מעל גיל 50 מעדיפות דגמים עם שרוולים שמכסים את הכתפיים והזרועות. "זה מבלבל, כי מצד אחד אנחנו מנסים לשבור את המוסכמות של מה נחשב ליפה או הולם לנשים במידות גדולות, ומצד שני אנחנו חייבים להיות קשובים לצרכים של הלקוחות שלנו". הדבר שהכי קשה לה לשכנע את לקוחותיה למדוד, לדבריה, הם מכנסי ג'ינס. "אך ברגע שהן מודדות את המכנסיים של לי או ליוויס, לרוב הן משתכנעות".

לדברי מיכה, הלקוחות מתחלקים לשניים: הצעירות מעדיפות בגדים צמודים. נשים מבוגרות יותר יעדיפו גזרות אוברסייז שלא חובקות את הגוף. ומה באשר לדומיננטיות של הצבע השחור הנחשב כמצר היקפים, לפחות למראית עין? מיכה אומר כי יש הרבה נשים שנכנסות לחנות ומבקשות רק שחור, אבל אחרי שהן מסכימות למדוד את הבגדים הן נוכחות שהגזרות מחמיאות להן, ואז הן מסכימות למדוד גם גוני פסטל או צבעים עזים.

דקלה אומרת בפה מלא שרוב הלקוחות שואפות להתלבש באופן צעיר יותר. "סבתא שלי, בת 78, היתה כאן בשבוע שעבר וקנתה מכנסי ג'ינס בגזרת סקיני. זה נראה עליה מעולה. נתתי לה למדוד גם את הגזרות של לי, שהן יותר מתונות, והיא לא רצתה אותן. היא רצתה רק סקיני של ליווייס".

"Merilyn", קניון מגדלי תל אביב, נחלת יצחק 18, תל אביב. מחירים: חולצות: 650-150 שקל; מכנסיים: 800-320 שקל; חצאיות: 660-320 שקל; שמלות: 1,200-250 שקל



בוטיק מרילין. מנסים לשבור את המוסכמות



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו