בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"On Tour", האוזן השלישית | ריקוד משחית

"מסע הופעות", סרטו האחרון של מתיה אמאלריק, ממלא את המסך בחבורה עליזה ומשמחת של רקדניות בורלסק ובאמרגן אחד עם עיניים עצובות

תגובות

איש בחליפה ושפם, וסביבו שש נשים גדולות, מקועקעות וצבועות שיער. הפמליה הססגונית הזאת ניצבת במרכז הסרט העלילתי "מסע הופעות", העוסק בקבוצת נשים שמעלות מופע בורלסק מודרני, ובאמרגן המסתורי שלהן. זהו סרטו מהשנה שעברה של הבמאי הצרפתי מתיה אמאלריק, המוכר בארץ בעיקר כשחקן ("הפרפר ופעמון הצלילה", "קוואנטום של נחמה" וגם "מינכן") אף שזהו הסרט הארוך השלישי בבימויו. בפסטיבל קאן האחרון זכה "מסע הופעות" בפרס מטעם איגוד המבקרים ובפרס הבימוי. לפני חודשים אחדים הוא הוקרן בפסטיבל הקולנוע הצרפתי בארץ, וכעת הוא מגיע למדפי ספריות הדי-וי-די.

מסע ההופעות הנ"ל מציב בקדמת הבמה את חבורת הנשים הזו, המתפרנסת ממופעי בורלסק שכוללים שעטנז בידורי נטול בושה של מוסיקה, מחול, לוליינות וסטריפטיז. הן אמריקאיות והאמרגן שלהם צרפתי, והן אינן יודעות הרבה על הרקע שממנו הגיע. סיבוב ההופעות הנוכחי מוביל אותן לארץ מולדתו, צרפת. בשעה שהן נעות מחלל הופעות אחד לאחר, מיטלטלות ברכבות, אוטובסים, בתי מלון ומועדוני לילה, הוא מנצל כל הזדמנות פנויה כדי לנסות ולאחות פצעים פתוחים מחייו הקודמים.

וכך, נפרשת אט אט אישיותו של האמרגן, ז'ואקים זאנד שמו, בגילומו המבריק והנוגע ללב של אמאלריק. מתברר שלפני שעזב לאמריקה והיה לאימפרסריו של מופע מפוקפק, שימש כמפיק מצליח בטלוויזיה הצרפתית. כשעזב את פאריס הותיר אחריו אשה, שני ילדים והרבה חובות. הסרט עוקב אחריו בשעה שהוא מנסה להתפייס עם עברו, דחוק במסגרת הזמן שמציב לו אילוץ בוער - למצוא חלל הופעות פאריסאי ללהקת הבנות שלו.

ובינתיים, מאחורי הקלעים של המופע, שכולל מינון שובה לב של יומרות אמנותיות ומיניות בלתי מרוסנת, אנו מתוודעים גם לחבורת הנשים המקסימה הזאת, שאותה אסף אמאלריק הבמאי ממועדונים אמיתיים בארצות הברית. מימי לה-מו, דירטי מרטיני, ג'ולי אטלס מוז, קיטן-און-דה-קיז וחברותיהן, כולן רקדניות סטריפטיז אמיתיות, עובדה המוסיפה לסרט רובד כמעט דוקומנטרי. גם המופעים עצמם, השזורים בסרט ומעניקים לו מסגרת של סרט מסע, תועדו באולמות אמיתיים ברחבי צרפת, מול קהל צופים אמיתי שהוזמן לראות מופע בחינם והגיב בשריקות ובמחיאות כפיים. התוצאה ממלאת את הבמה ואת המסך בחיות ובאותנטיות.

את הרעיון לתסריט הגה אמאלריק לאחר קריאה ביומניה מראשית המאה הקודמת של הסופרת הצרפתייה קולט, שתיעדה את ימיה ולילותיה במועדוני פאריס. מקרה נוסף שהשפיע עליו היה התאבדותו של מפיק קולנוע עצמאי בצרפת. למרות התחושה המאולתרת, הריאליזם בסרט הושג לדברי אמאלריק דווקא על ידי תסריט מדוקדק והכנות קדחתניות.

ממופע למופע, מדמות לדמות ומתחתית אחת לתחתית נוספת בחייו של זאנד - מצטייר בסרט מארג אנושי כל כך נוגע ללב עד שהוא מנפץ כל מחשבה מוקדמת שהיתה עלולה להתעורר לנוכח נשים שמתפרנסות מחשיפת גופן ולנוכח אמרגנים עם נטייה כרונית להסתבך. הנימה הבולטת ב"מסע הופעות" היא דווקא תחושת התלישות. תלישותו של זאנד, שעיניו מלאות עצב וצלקת תמידית מעטרת את פניו, זכר לקטטה האחרונה. וכמובן, תלישותן הקיומית של חבורת הרקדניות הזאת, תלישות שאינה סותרת את העובדה שכל מקום שאליו הן מגיעות מתמלא בעליצות ובשמחת חיים. *

"On Tour", האוזן השלישית



מתיה אמאלריק


מימי לה-מו, ''מסע הופעות''. נימה חזקה של תלישות



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו