בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

התנועה האמנותית

הושק השלב הראשון של "הציורים שלך" בבריטניה, האמנית פאולין אולטטן תציג ביפו ופרויקט מלגות לאמנים שיישארו בירושלים

תגובות

הושק השלב הראשון של פרויקט "הציורים שלך" בבריטניה

תצלומים של 63 אלף ציורי שמן הועלו בסוף השבוע האחרון לאתר אינטרנט חדש (ww.bbc.co.uk/arts/yourpaintings) וחנכו את השלב הראשון של פרויקט האמנות האינטרנטי "הציורים שלך" ("Your Paintings"), יוזמה משותפת של בי-בי-סי ועמותת PCF. מטרת הפרויקט היא לקטלג באינטרנט את כלל ציורי השמן שנמצאים כיום באוספיה הלאומיים של בריטניה: 200 אלף פריטים שמחולקים כיום בין כ-3,000 גלריות, ספריות, מוזיאונים ומוסדות ציבוריים שונים. זהו פרויקט האמנות האינטרנטי הגדול ביותר לצד פרויקט האמנות של גוגל. הציורים הנותרים יועלו בהדרגה לאתר עד סיום פרק זה של הפרויקט בסוף 2012.

"אף מדינה לא התנסתה עדיין ביוזמה מונומנטלית כזו", אמר אתמול אנדרו אליס, מנכ"ל עמותת PCF. "הפרויקט אפשרי בעיקר תודות לטכנולוגיה המתקדמת ומקורות הידע הנרחבים של הבי-בי-סי", הוסיף. העמותה, שאליס הקים ב-2003, מתבססת על כספי תרומות ופועל בה צוות של 50 אחראים אזוריים ומפקחים וכן 30 צלמים מקצועיים.

באתר הפרויקט אפשר לראות כעת יצירות של 15 אלף אמנים. סיורים מודרכים בין אלפי היצירות יועברו בהמשך על ידי אמנים או אישים מפורסמים, בהם אינקה שוניברי, טרייסי קוקס, פרנק סקינר ודן סנואו.

כמו כן, אפשר כבר עכשיו "לתייג" ציורים, אם כדי ליצור מסלול אישי ואם כדי לעזור למפעילי הפרויקט למפות את האוסף. לדבריו של אליס, עבודת המיפוי מתבצעת על ידי חוקרים ממחלקת האסטרו-פיסיקה של אוניברסיטת אוקספורד ומתבססת על טכנולוגיה הדומה למיפוין של גלקסיות ביקום. עוד ציין אליס כי כל עוד יירכשו ציורי שמן חדשים על ידי אוספיה הלאומיים של בריטניה, יוסיף הפרויקט לגדול.

האמנית ההולנדית פאולין אולטטן תציג ביפו

השבוע תיפתח בגלריה דביר ביפו תערוכת יחיד של האמנית ההולנדית הצעירה פאולין אולטטן. אולטטן, בת 28, שהתה בישראל ארבעה שבועות בתמיכתה של הגלריה, ותערוכתה מסכמת את שהותה כאן. עבודותיה של אולטטן הן בעיקרן תצלומים, אך בתערוכה תציג מספר סרטים קצרים וכן רישומי סקיצה. התצלומים של אולטטן בתערוכה, כמו אלה שהציגה לאחרונה בבורמה, הודו ויפאן, מתמקדים במחוות גוף ותנועות. תצלומים רבים היא צילמה בתל אביב, באזור התחנה המרכזית הישנה. "לא רציתי לעסוק בקונפליקטים", ציינה אולטטן, "אבל האגרסיביות והקולניות נמצאות בכל רחוב כאן, הרבה אנשים רבים ברחובות". אולטטן הציגה השנה תערוכת יחיד ביריד האמנות ארט-קלן בעיר קלן בגרמניה וכן במוזיאון הצילום ההולנדי שברוטרדם. תערוכתה תוצג במקום עד ספטמבר.

פרויקט מלגות חדש לאמנים שיישארו בירושלים

בספטמבר יחל את דרכו פרויקט אמנות קהילתי בירושלים שבמסגרתו יוענקו מלגות ותמיכה מקצועית לסטודנטים מבתי הספר לאמנות ולעיצוב בבירה. כחלק מיוזמה של ארגון רוח חדשה, הסוכנות היהודית והרשות לפיתוח ירושלים, שמטרתה להשאיר את בוגרי לימודי האמנות בירושלים לאחר סיום לימודיהם, יקבל כל אחד מהאמנים הנבחרים מלגה בסך 21 אלף שקל. על הסטודנט להתחייב להעתיק את מגוריו לשכונת הגבעה הצרפתית בירושלים וכן להתחייב להישאר בה במשך שלוש שנים.

לדבריה של דוברת רוח חדשה, בר פלד, קהילת האמנים שתוקם תמנה בין 15 ל-30 אמנים מכל תחום אמנותי ומכל מוסד ירושלמי. מלבד המלגה האישית הם יקבלו עזרה במימון פרויקטים וכן תינתן להם עזרה מקצועית וניהולית. דיון מתקיים בימים אלה בנושא הקצאת חלל עבודה או תצוגה לטובת הפרויקט בשכונה.

להגדרתה של פלד, תינתן עדיפות לאמנים המעורבים מבחינה חברתית. מיונם של הנרשמים ייעשה במשך הקיץ, לאחר מספר כנסי היכרות שיתקיימו בשבועות הקרובים.

מכירות של 1.8 מיליארד דולר ביריד ארט-בזל

יריד ארט בזל, שנסגר בשבוע שעבר, השווה את שיא המכירות שלו שנקבע ב-2008 - 1.8 מיליארד דולר. כך דיווח סקוט רייברן ל"בלומברג".

גלריית גגוזיאן דיווחה על מכירות בסך 45 מיליון דולר במשך פחות משעה. בין השאר, מכרה הגלריה הבינלאומית עבודות של מארק רותקו, מאוריציו קטלן ובריג'יט ריילי, ששווי כל אחת עולה על 2 מיליון דולר.

לדברי רייברן, המכירות התאוששו בזכות פתיחתם של ירידים עוקבים באירופה, עליית מחירים במכירות פומביות בתקופה האחרונה וכן דו"ח שפורסם לאחרונה ובו השערה של צמיחה של 8% במסחר של מוצרי יוקרה במחצית השנה הנוכחית.

"היריד היה הפעיל ביותר מבין ירידי ארט-בזל האחרונים", אמר האספן הבריטי אמיר שריאט, שרכש מספר עבודות של אמנים מתחילים ביריד. עוד צוינה נוכחותו הרבה של תחום הציור ביריד, בניגוד לתערוכות הביאנלה לאמנות בוונציה.

מסתעפת פרשת השעייתו של בלו סמיון פיינרו מוויצו חיפה

ביום חמישי האחרון התקיימה פגישת ועדה פריטטית שדנה בהשעייתו של האמן בלו סמיון פיינרו מתפקידו כמרצה במרכז האקדמי ויצו בחיפה. פיינרו הורחק והושעה מתפקידו בסוף מארס האחרון לאחר שהתבטא נגד המוסד הלימודי ונגד ראש המחלקה לארכיטקטורה, האדריכלית אירית צרף נתניהו.

אלא שפגישת הוועדה בעניינו נקטעה באמצעה לאחר שפיינרו ורעייתו וכן נציגי הנהלת ארגון המורים שנכחו בפגישה גילו כי שיחתם הפרטית במקום (שלא במסגרת הוועדה) הוקלטה וצולמה ללא הסכמתם. שלמה ויימברג, מזכיר סניף חיפה של ארגון המורים, שנכח בפגישה, מסר כי "לא אני ולא אף אחד מראשי ארגון המורים ידע שהשיחה מוקלטת ובוודאי מצולמת, עד אשר גילינו זאת באקראי. זה חורג מכל מה שהכרתי ביחסי עבודה עד כה, ויש חשד של עבירה על החוק. הנושא נמצא כעת בבדיקה אצל היועצים המשפטיים שלנו, במידת הצורך נפעל על פי הנוהלים הנדרשים".

"הדיון בעניין בלו פיינרו והתביעה לפטרו נדון בישיבה בחדר הישיבות בנוכחות נציגי ארגון המורים, נציגי ויצו העולמית, נציגות של הנהלת המרכז האקדמי ויצו חיפה ופיינרו", מסרה אתמול דוברת המרכז האקדמי. עוד אמרה כי "בראשית הישיבה הודיע היו"ר שהישיבה תוקלט לצד רישום פרוטוקול, כמקובל בישיבות רבות משתתפים לצורכי תמלול ותיעוד הדיון במלואו. אין בפעולה זו שום דבר יוצא דופן או אסור על פי החוק. חשוב לציין כי המיקרופון הוצב במקום גלוי במרכז השולחן. מאחר שבמהלך הישיבה ביקשו נציגי ארגון המורים שלא להמשיך בהקלטה, הופסקה ההקלטה ונמחקה במלואה, בנוכחות פיינרו. זה תקופה ארוכה, נמצא פיינרו בהליכים משמעתיים בגין התנהלות משמעתית ופדגוגית חריגה וחמורה ביותר. לאורך ההליך, הוא נוקט טקטיקה של הפעלת לחץ באמצעות פניות חוזרות ונשנות לתקשורת, לשר החינוך ומנכ"לו במטרה להסיט את הדיון לעניינים חסרי משמעות. שום דבר שיבדה פיינרו מלבו לא יסיט את הנהלת המרכז האקדמי ממחויבותה לשים את איכויותיו המקצועיות והפדגוגיות של המוסד בראש מעייניה".

"אני מנוע מלהביע את תגובתי", אמר פיינרו, והוסיף כי "כאמן וכמורה עומדת לנגד עיני תמיד השמירה על חופש הפרט וזכויותיו, חופש הביטוי, חופש היצירה וחופש המחשבה".



מבין העבודות באתר: ג'יימס א. מ. ויסלר, דיוקן של תומאס קרלייל, הצבה באפור ושחור, 1873. אוסף מוזיאוני גלאזגו


מתוך התערוכה: פאולין אולטטן, ללא כותרת, 2011



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו