בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

כל כלבלב יבוא יומו

איך נהפך שעשוע בין חברים לשם החם של מוסיקת המועדונים?

תגובות

"כלבלבי הפופ" הוא שם שנלחש בחודשים האחרונים מפה לאוזן בעמדות תקלוט של מועדונים קטנים, בבלוגים של מוסיקת שוליים, בעמודי פייסבוק ממושקפים, בתחנות רדיו של סטודנטים, בין אוהלים כסופים, בסופרמרקטים שפתוחים כל הלילה ובבתי ספר לאמנות. זאת לפני שהחמישייה המוסיקלית שעומדת מאחורי השם הוציאה אלבום בכורה או סינגל לרפואה, ואפילו לא השקיעה בקליפ או אירגנה הופעה.

אסף בלום הקים את הלהקה עם ירון סיון. שניהם למדו יחד בבית ספר לסאונד ומוסיקה, ולשניהם יש קול עמוק, נמוך וחשוך. ערב אחד בספטמבר שעבר הם ישבו על שרפרפים והאזינו בפעם המיליון לאלבום היחיד של "ג'ינג'יות". לאחר דיון על איכויותיו, הם החליטו שהגיע הזמן לתחיית הסגנון המוסיקלי הזה. בתוך כמה חודשים גייסו את נמרוד קציר עם המיכשור המתקדם שלו, ואת הזמרות תמר גומל ונעמה פרידמן כדי שיאירו את האופל עם קולותיהן המלאכיים.

מאז, החבורה נפגשת כמה פעמים בשבוע. הם יושבים מוקפים בסינתיסייזרים, ברווזוני גומי צהובים, פיתות ריקות ובקבוקי שתייה חריפה, משוחחים, צוחקים, אוכלים, כותבים שירים, מוצאים סאונדים מעניינים ומשייפים טקסטים. לנגד עיניהם עומדת המטרה "ליצור מוסיקת מועדונים מדליקה אך עמוקה", כך מגדיר זאת בלום, ואת התוצאה אפשר למצוא תחת כל אתר רענן.

ההומור והאירוניה בשירים הם זכר לתחילת הדרך כאשר היו עדיין להקת "צחוקים", שהפיקה שירים טיפשיים אך מופקים לעילא. קציר טוען שכיום, "האטיטיוד הבלתי מתפשר בכתיבת הטקסטים, בשילוב עם ההפקה, והטקסטורות שנשמעות מחוץ לארץ, יוצרים כור היתוך לסאונדים טובים. בסופו של דבר כל מה שאנחנו עושים נשמע חדש, תמיד".

"כלבלבי הפופ" יוצרים סצינת פופ אפלה וסקסית, "עם ביצים של פאנק" להגדרת קציר, שמונה מגוון השפעות, מדארק אייטיז עד לפופ של שנות ה-90. ואילו בלום מודה, "יש לנו אובססיית אייטיז קשה. אנחנו נורא נהנים מזה ששיר, בלי הרבה מאמץ, נשמע כאילו שהוא נלקח מהתקופה ההיא. אבל אנחנו לא רוצים להישאר להקת רטרו, או מחווה. זה פשוט הבסיס הראשוני והמשעשע לפעול ממנו. מתוך ההשפעות החזקות של התקופה, אנחנו מנסים בכל שיר למצוא את הכיוון שלנו. מנסים לקלוע לדברים שקורים עכשיו, מקומות ספציפיים או סלנג".

אתם מתארים סיטואציות ומקומות ספציפיים. מה יקרה אם מועדון המילק או דוכן הנקניקיות בדרך יפו בתל אביב יסגרו? אם האנשים שכתבתם עליהם כבר לא יהיו מגניבים?

"כל אמנות קשורה לקונטקסט שלה", עונה נעמה פרידמן, "אנחנו מציירים תמונת מצב שבעוד 20 שנה תיהפך לנוסטלגית ותזכיר לנו את התקופה הזו". סיון מוסיף ש"לעסוק בנושאים בנישה כל כך צרה, זה דווקא אנטי-נישתי. בתור מאזין אתה לא מחפש להבין כל מלה. אנחנו מנסים להוציא את הקונטקסט האופנתי מהשיר".

בלום, לעומת זאת, מודה, "השירים שלנו תל-אביביים כאלה, אבל אני לא חושב שיש לנו בעיה עם זה. זה לא אומר שכל השירים שלנו כאלה". וקציר מתבדח, "אני מזכיר שגם הביטלס כתבו על פני ליין". הלהקה צוחקת.

כיום הם נערכים להמרת הדינמיקה והשירים להופעה על הבמה. הם מפנטזים על שואו נוצץ עם מעריצים נלהבים ותלבושות מחזירות אור, ונמנעים מלהכריז על שעה או מקום. הם גם מתכננים להוציא את שיריהם בצורה רשמית, על גבי אלבום.

שמעתי את כל השירים ורציתי לשאול שאלה קטנה. האם ערן צור חבר בלהקה?

"לא", מבהיר סיון, "זה רק נשמע ככה בגלל בגלל צורת השירה שלי. אני שר עם פה פתוח כמוהו".

נראה שיש לכם עמדת פתיחה טובה. מה אין לכם?

נמרוד: "גבולות".

אסף: "ברור גם שאין לנו מאפרת. ואנחנו עדיין מפיקים את עצמנו. אולי בהמשך זה ישתנה".

תמר: "עוד אין לנו עטיפה לאלבום".

אסף: "אבל יש לנו עמוד פייסבוק".



''כלבלבי הפופ''. לא רק רטרו



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו