בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אמש בתיאטרון: אינסופי, אבל מעניין

אנסמבל הרצליה מעלה "מפגש באינסוף" בעקבות "מפיסטו"

תגובות

זאת בעצם הצגת יחיד של שלושה, אם לא חמישה. סיפורו של השחקן גוסטב גרונדגנס והסופר קלאוס מאן, גיסים וידידים, כשאחד מהגר מגרמניה והשני משרת את המשטר.

ומצד ההצגה דורון תבורי, שהגה את ההצגה, יפתח אופיר - הדומה להפליא לתבורי בצעירותו ומגלם את תפקיד קלתאוס מאן מעל גבי מסך הטלוויזיה - ונמרוד ברגמן בתפקיד גרונדגנס. זו הצגה התלויה מאוד בטקסט, וקטעים ארוכים, בחלק הראשון בייחוד תובעים תשומת לב רבה, אם כי גם הסיפור וגם אישיותם של השחקנים אופיר וברגמן אותי אישית ריתקה.

בחלק השני עיקר ההצגה עובר לאופיר על המסך, והוא מגלגל את סיפור אהבתו של גרונדגנס לרקדנית כושית, על פי הרומן, כשברגמן משחק תפקיד סביל יותר. זה חלק הרבה יותר תיאטרלי של ההצגה, והוא חוזר על סיפור האמן המשרת את השלטון, ועל היצרים המפעילים גם את האמן וגם את השלטון.

זו הצגה מאוד לא שגרתית, התובעת מהקהל הרבה ריכוז ותשומת לב, אך מי שמוכן להקריב מעט מזמנו ותשומת לבו זוכה לחוויה מעניינת, גם ויזואלית, גם רגשית וגם אינטלקטואלית.

זה לא תיאטרון רגיל. הוא מיוחד, שונה, נמשך עד אינסוף, אך אותי זה עניין.

אנסמבל הרצליה מעלה "מפגש באינסוף" בעקבות "מפיסטו". קונספט ובימוי: דורון תבורי



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו