השמלה השחורה־כחולה/זהובה־לבנה בקמפיין נגד אלימות כלפי נשים

השמלה שהצליחה לשגע מיליוני גולשים בסוף השבוע שעבר גויסה סופסוף למטרה ראויה. "למה קשה כל כך לראות שחור וכחול?", שואלת הכרזה בכיכובה

עודד ירון
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
כרזת הקמפייןצילום: צבא הישע דרום אפר

חברות רבות מיהרו לנצל את השמלה הכחולה־שחורה/זהובה־לבנה שהצליחה לבלבל מיליונים ברחבי העולם בסטטוסים שנונים לקידום עצמי ברשתות החברתיות בשבוע שעבר. בסוף השבוע הזה, היא גוייסה גם למטרה טובה - הגברת המודעות לאלימות כלפי נשים.

סניף דרום אפריקה של צבע הישע פתח קמפיין חדש בטוויטר תחת התגית #StopAbuseAgainstWomen ובו פוסטר של אשה ועליה סימני מכות הלובשת את השמלה, ולצדה הכיתוב "למה כל כך קשה לראות שחור וכחול?", והכיתוב שמתחתיה עונה: "האשליה היחידה היא אם אתה חושב שזאת הבחירה שלה. אחת משש נשים היא קורבן של התעללות. הפסיקו את ההתעללות בנשים".

בכרזה נוספת של הארגון עונים על השאלה במלים: "כי הן מכסות זאת עם לבן וזהב", ומוסיפים: "רוב הנשים שסופגות התעללות לא מדווחות על כך. אם את זקוקה לסיוע, או אם אתם מכירים מישהי שזקוקה לעזרה, צרו איתנו קשר".

הפרסומת שנוצרה בידי סוכנות Ireland/Davenport ביוהנסבורג פורסמה לראשונה בעיתון "קייפ־טיים" ביום שישי בבוקר. בצבא הישע סיפרו ל"וושינגטון פוסט" כי המודעה קשורה לעבודה שלהם עם נשים וילדים מוכים, וכי הארגון מפעיל בקייפטאון וביוהנסבורג.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ