בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מיכל ואעקנין מונתה למנהלת האמנותית של עונת התרבות בירושלים

הבמאית והיוצרת בת ה–30 תיכנס לתפקיד ב–1 בינואר. המנהל היוצא, איתי מאוטנר: "יש לה אמירה אמנותית, ייחודיות ועומק"

14תגובות

הבמאית והיוצרת מיכל ואעקנין תנהל אמנותית את "מקודשת", עונת התרבות בירושלים. היא תחליף את איתי מאוטנר, שיסיים ב–31 בדצמבר כהונה בת כתשע שנים בתפקיד, ותעבוד יחד עם מנכ"לית הפרויקט נעמי פורטיס. עונת 2017 תיפתח ביום רביעי ותימשך עד 15 בספטמבר. "את כל ההזדמנויות הגדולות הראשונות שלי קיבלתי בעונת התרבות וב'מקודשת', דברים שלא חלמתי לעשות כי הם לא עלו על דעתי לפני כן", מסרה ואעקנין ל"הארץ". "הגוף הזה והאנשים שבו, וגם ירושלים עם המפגשים שהיא מזמנת והמקומות שבה, גרמו לי להרחיב את המחשבה של איך ומה אפשר ליצור. העבודה ב'מקודשת' גרמה לי גם לעוף הכי רחוק ברמה האמנותית וגם להתחבר לקרקע, למה שקורה במציאות סביבי. אני מתרגשת בטירוף, מרגישה שזה ממש לא להתחיל מאפס אלא להתחיל מ–100, ושיש הרבה מאוד כוחות וידע שהצטברו לאורך השנים. כל שנה עושים דברים חדשים והפסטיבל הזה ממציא את עצמו מחדש, אז אני מחכה ומצפה לראות לאן זה עוד יקח אותנו הלאה".

מיכל ואעקנין
אמיל סלמן

ואעקנין, בת 30, תנהל אמנותית באירוע הקרוב את פרויקט "טקסים חדשים" שבו ארבעה יוצרים — והיא ביניהם — מציגים הצעות לטקסים חדשים. היא למדה בחוג לתיאטרון באוניברסיטת חיפה. ב–2012 העלתה בפסטיבל "בבית" של עונת התרבות את "ההפך מחי" שיצרה עם אילנית בן יעקב. היצירה עלתה במוזיאון הטבע בירושלים ומוצגת בו מאז בהפקת הזירה הבינתחומית. בשנים האחרונות יצרה והובילה כמה מהפרויקטים שהועלו בעונה ובהם "טוק־טוק", אירוע פרפורמטיבי שהתרחש בבית מלון בירושלים ב–2015, ו"וידויים" שנערך אשתקד באולם הכדורסל ובבריכה בימק"א. את שני האירועים הללו היא ניהלה יחד עם שותפתה דפנה קרון, שמונתה השנה למנהלת האמנותית של בית "עלמא" לתרבות עברית.

לצד פעילותה בעונת התרבות משתתפת ואעקנין כשחקנית וכמפעילה ב"הדרך לעין חרוד" שיצר צבי סהר בזירה הבינתחומית לפי ספרו של עמוס קינן, עם קבוצת תיאטרון הבובות Puppet Cinema. היא שימשה עוזרת במאי ויוצרת שותפה בהצגה "על אביסו זה לא" שביים עתי ציטרון ויוצרת שותפה ב"אני חושב שזה הכי קרוב לאיך שהצילום נראה", סרט קצר של יובל המאירי שזכה בפרס הסרט התיעודי הקצר בפסטיבל סאנדנס. מלבד אלה היא העלתה עבודות שונות בפסטיבלים כ"תלוי במקום" בתל אביב ובפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות בירושלים.

"מיכל לקחה אותי למחוזות שלא נגעתי בהם קודם, כמו תיאטרון השתתפותי ותיאטרון פוסט־דרמטי", סיפר ל"הארץ" מאוטנר. "היא מכירה את ירושלים מקרוב, יש לה אמירה אמנותית, כמו גם ייחודיות ועומק. היא בשר מבשרנו וגם מצחיקה בטירוף". הוא הוסיף כי ילווה את ואעקנין בתכנון העונה הבאה עד לפרישתו.

גם פורטיס הדגישה את צמיחתה של ואעקנין כיוצרת וכמנהלת יחד עם עונת התרבות. "יש לה היכרות עמוקה מאוד עם כל התימות, הקונספטים וסולם הערכים המהותי והאמנותי שאנחנו מייצגים", אמרה ל"הארץ". "היא חלק מניהול תהליכי היצירה ומהקולקטיב של אנשים יצירתיים רבים שעובדים יחד בארגון הזה, ומחוברת בחיבורים מרתקים לסצינת האמנות והתיאטרון בכל הארץ. יש בה שילוב מזהיר של דמיון, תעוזה וחשיבה מחוץ לקופסה".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו