"המלט - הנסיך הליצן", גרסה הודית למחזה השייקספירי הנודע עולה בישראל

את ההצגה, שהיא חלק מפסטיבל הודו בישראל שיתקיים עד סוף החודש, הפיקה חברת סינמטוגרף שהבמאי ראג'ט קאפור הוא הבעלים שלה

ציפי שוחט
ציפי שוחט
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
ציפי שוחט
ציפי שוחט

"המלט - הנסיך הליצן" גרסה ליצנית למחזהו של שייקספיר הגיעה מהודו לישראל ותועלה בקאמרי בתל אביב מהיום ועד יום רביעי. הבמאי ראג'ט קאפור נטל לעצמו חופש אמנותי לוותר על סצינות שנראו לו מיותרות, לערוך את הסיפור מחדש, ואת השפה השייקספירית לערבב עם ג'יבריש. מה נותר משייקספיר? על פי הווידיאו - לא הרבה, אבל צריך לראות כדי להחליט.

את ההצגה, שהיא חלק מפסטיבל הודו בישראל שיתקיים עד סוף החודש, הפיקה חברת סינמטוגרף שהבמאי ראג'ט קאפור הוא הבעלים שלה. קאפור שהחל דרכו כשחקן נמשך אל הרפרטואר המערבי ובין עבודותיו הראשונות כבר ביים את "מי מפחד מווירג'יניה וולף" (אדוארד אלבי) ואת "המשרתות" (ז'אן ז'אנה). "רוב הקריירה שלי ביימתי מחזות מערביים", הוא אומר, "ואולי רק מחזה אחד או שניים הודיים, אבל זו הפעם הראשונה שביימתי שייקספיר".

על הפרשנות שלו למחזה הוא אומר: "זו בהחלט הסתכלות שונה על הטקסט. ערכנו את הטקסט כך שהוא מרגש ומכך אני מרוצה. כל מי שמביים מחזה חייב להביא עולם משלו, את החזון שלו, אחרת מה הטעם ליצור משהו בכלל? בהצגה זו אנו זזים מהטקסט המקורי כדי לחזור אליו עם משמעות חדשה".

נראה כי לליצנים יש מקום נכבד בחזון שלו, ואתם הוא בונה את עלילות המחזות והסרטים שהוא מביים. בשנים האחרונות הוא מתרחק, לדבריו, מטקסט כתוב ומעדיף לחקור רעיון זמן רב כדי להגיע ליצירה התיאטרונית.

מיהו המלט בעבורו? "שאלה טובה, אבל שאלה טובה יותר היא מדוע הוא מצליח לרגש 400 שנה לאחר שנכתב? אני חושב שהמלט מכיל בתוכו משהו שחיוני לקיום האנושי, לפחות לקיומו של האדם המודרני. שאלתי את עצמי מהי האיכות שאנחנו מזהים בהמלט והתשובה שלי היא: חוסר היכולת שלו לתפקד, להחליט, ההססנות לו, הדילמה. דרכו משתקפת דמותנו. כולנו יודעים מה אנו צריכים לעשות אבל כמו המלט אנחנו לא מצליחים להביא את עצמנו לעשות זאת".

לחצו על הפעמון לעדכונים בנושא:

כתבות מומלצות

אלברט אסקולה ואסי אסקולה ב"אין עוד אהבה כזאת"

יש רק אירוע אחד ברזומה של אסי עזר שלא התנהל מול המצלמה

MADE BY MAC 

12.04.2004

ביטחון המדינה לפני הכל. זו בדיוק הליבה של תרבות האונס

הפריטים המוצעים למכירה. הוצגו בבית החוקרת מאז הניסוי

נאס"א מנסה להשיב לידיה אבק ירח ושלושה תיקנים מתים

אילה חסון ואור הלר במהדורת חדשות 13. התקציב נחתך בעשרות מיליונים

שורת עזיבות ורייטינג צונח: למה רשת מובסת בקרב מול קשת?

סוקניק. כמו עובדת סוציאלית מתנשאת הנוזפת בזאב רווח בסרט בורקס

כמו עובדת סוציאלית מתנשאת הנוזפת בזאב רווח בסרט בורקס

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ