40 שנה למלחמת יום הכיפורים

האם אפשר לרקוד מלחמה?

היא היתה קינה אישית על רקדן צעיר ויפהפה שנפל במלחמה, יצר אותה כוריאוגרף אפרו־אמריקאי, ועם הזמן רקד בה רקדן מצרי: “והיה ככלות”, יצירת המחול הבולטת של אחרי מלחמת יום הכיפורים, היתה הכל חוץ מיצירה פוליטית. וזה לא היה מקרי

שיר חכם
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שיר חכם

“והיה ככלות” (And After), יצירת המחול של הכוריאוגרף האפרו־אמריקאי ג’ין היל סאגאן, עלתה בישראל ב-1974. כשמאחוריהם מפת גולן אימתנית שעיצב דני קרוון, וברקע שאון חזק של גלי ים, נגלו על הבמה רקדנים אחדים, שכובים על הרצפה, מונחים כגרוטאות, כמכונות מלחמה שבורות, כקורבנות אלימות. שנה אחרי מלחמת יום הכיפורים שידרה התפאורה הזאת מסר פוליטי, אזהרה על מה שמזמנת האלימות. אבל לריקוד עצמו, בביצועה של להקת בת דור, לא היה דבר עם המסר של התפאורה - הוא היה כל כולו קינה אישית, אבל פרטי. זה היה ההספד של סאגאן לרקדן האהוב עליו, יאיר שפירא, שנהרג במלחמה.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ