מרוב מגדלים לא רואים את העיר

בזכות תוכניות בנייה משנות ה–80, ובמקביל לעבודות לחפירת הרכבת הקלה, חברות הביטוח הראל ומגדל מקדמות פרויקט טיטאני לבניית שלושה גורדי שחקים נוספים בלב תל אביב. איך ישפיע הפרויקט, אם יאושר, על מרקם החיים העירוני, והאם האזור ערוך להתמודד עם הצפיפות העתידית?

נעמה ריבה
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
נעמה ריבה

עוברי אורח שחלפו ברחוב יהודה הלוי בתל אביב לפני מספר ימים סברו שחפירות הרכבת הקלה הוקדמו בשל רעש שנשמע באזור. מי שהתקרב, הבחין שהמהומה נגרמת בשל הריסת מבנה ישן בפינת רחוב שד"ל, שעומד להתפנות לטובת גורד שחקים נוסף שיצטרף לקו הרקיע המצטופף של העיר. דיירי המגדל שיתרומם מעל למבנה לשימור, ומוקם ביוזמת קבוצת חג'ג', יצטופפו בפקקים עם דיירי שני פרויקטים נוספים שבנייתם בעיצומה – מגדל מאייר בפינת רחוב אלנבי ומגדל רוטשילד 17. המגדל, שתכנן האדריכל משה צור, ישלב בין מלונאות ומגורים וכיום הוא מתוכנן לנסוק לגובה של כ–30 קומות, בדומה למגדל רוטשילד 30 הבנוי. אך כפי שנהוג בשדרה, מתכננים היזמים להגביה את המגדל כך שישתווה בגובהו למגדל מאייר, שלו 40 קומות. צור לא חושש מהעומסים התחבורתיים הצפויים. "עירוב שימושים של משרדים, מגורים ומלונאות מייצר תנאי מחייה מגוונים. יש כאלה שיוצאים בבוקר וכאלה שנכנסים, ובסוף הכול מתאזן", סבור צור שמוסיף ש"המכונית היא לא האויב".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ