בבזל תיכננתי את הספרייה הלאומית – ראיון עם אדריכל־העל ז'אק הרצוג

האדריכל השווייצי ז'אק הרצוג, שמתכנן את המשכן החדש של הספרייה הלאומית בירושלים, מודע למעמד כוכבי־העל שיש לארכיטקטים מסוימים אך הוא מאמין שהשפעתם מוגבלת. בראיון הוא מסביר מדוע אינו מוכן לבנות בכל מדינה ולמה אין לאדריכלים מה לתרום במחנה פליטים

נעמה ריבה
נעמה ריבה
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
משכן הספרייה הלאומית, מבט מבפנים. לדעת הרצוג, הספרייה יכולה ליצור מרחב ציבורי חדש בקריית הממשלה הדמיה: משרד האדריכלים הרצוג ודה מרון
משכן הספרייה הלאומית, מבט מבפנים. לדעת הרצוג, הספרייה יכולה ליצור מרחב ציבורי חדש בקריית הממשלהצילום: הדמיה: משרד האדריכלים הרצוג ודה מרון

ביציאה מההרצאה של האדריכל השווייצי ז'אק הרצוג, שנערכה בתחילת החודש ביום הנחת אבן הפינה למשכן החדש של הספרייה הלאומית בירושלים, שיוקם בין משכן הכנסת למוזיאון ישראל, לא מעט אדריכלים מקומיים מתחו ביקורת על הבניין המתוכנן בדרכם למגרש החניה. הם טענו כי הבניין שתיכנן הרצוג יחד עם שותפו, פייר דה מרון, אינו מספיק מוצלח, אינו מספיק איקוני ושהוא לא יצליח להחיות את השממה בקריית הממשלה. רעשי הרקע הזכירו את הביקורות שהושמעו בעקבות הצגת הפירמידה שמתכנן האדריכל היהודי־אמריקאי דניאל ליבסקינד במרכז העיר, בניין בצלאל השקוף שמתכנן המשרד היפני סאנה, גשר המיתרים שתיכנן סנטיאגו קלטרווה ומוזיאון הסובלנות האמורפי שתיכנן האדריכל היהודי־האמריקאי פרנק גרי – שתוכניתו נגנזה.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ