רוצים לתפוס רכבת בירושלים? תצללו לתהום - אדריכלות - הארץ

רוצים לתפוס רכבת בירושלים? תצללו לתהום

תחנת הרכבת בבנייני האומה בירושלים שנבנית בימים אלו תהיה אחת מחמש התחנות העמוקות ביותר בעולם והיא תשתרע על פני 70 אלף מ"ר. זמן היציאה ממנה ייארך לפחות שש דקות

צילום: אוליבייה פיטוסי
נעמה ריבה
נעמה ריבה
צילומים: אוליבייה פיטוסי

הפרויקט: תחנת הרכבת התת־קרקעית בירושלים
תקציב: 400 מיליון שקל לתחנה עצמה, ו–7 מיליארד לקו בין תל אביב וירושלים
שטח: 70 אלף מ"ר
צפי לפתיחה: סוף 2017 
מי שם את הכסף: מדינת ישראל 

בעומק של 80 מטרים מתחת לפני הקרקע, נבנית בימים אלו תחנת הרכבת התת קרקעית בבנייני האומה בירושלים, שתשתרע על פני 70 אלף מ"ר. חלק משטחי בתחנה לא יהיו חשופים לציבור וישמשו לתפעול המערכות המורכבות שלה. התחנה תהיה אחת מחמש התחנות העמוקות ביותר בעולם עבור רכבות כבדות, ועומקה הוא נגזרת של שיפוע מסילת הרכבת מכיוון תל אביב. זוהי תחנת הקצה של הקו, ובעוד רוב תחנות הרכבת בישראל מנותקות מהערים, הרי שתחנה זו ממוקמת במיקום מרכזי בסמוך לתחנת האוטובוסים המרכזית והרכבת הקלה. היא לא תוקף בחניונים עיליים, אלא ייבנה לצידה חניון תת קרקעי שיכיל 1,200 חניות.

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ