יותר שקיפות, פחות בר רפאלי: הצצה לזרוע החדשה בטרמינל 3

שרוולים שקופים, גישה לעשרות מטוסים – ובהם המטוס הגדול בעולם ושירותים מפוארים. ביקור בזרוע הרביעית והחדשה בנתב"ג ושיחה עם האדריכלים שמסבירים לאן הלכו 700 מיליון שקלים ועם המבקרים שטוענים שהשדה הוא דוגמה למרחב ציבורי ישראלי "מזוהם עד להקיא"

נעמה ריבה
נעמה ריבה
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
הזרוע הרביעית בנתב"ג
הזרוע הרביעית בנתב"ג. פרויקט אדיר שטח ותקציבים צילום: מגד גוזני

הזרוע הרביעית של טרמינל 3, שתיפתח בשבועות הקרובים לנחיתות והמראות, נראית קטנה מצמרת מגדל הפיקוח החדש של שדה התעופה שגובהו 106 מטרים. אך בקנה מידה ישראלי מדובר בפרויקט אדיר שטח ותקציבים, שיסייע בצמצום העומס בשדה בו עוברים כמעט 21 מיליון נוסעים בשנה, שטסים לכ–140 יעדים ברחבי העולם. עלות ההרחבה החדשה היא 700 מיליון שקלים, שהושקעו ב–20 אלף מטרים רבועים של שטח בנוי ו–200 דונמים לרחבות חנייה והסעת מטוסים. לאחר שש וחצי שנות עבודה, תאפשר הזרוע הנוספת תנועה של 1,800 נוסעים נוספים בשעות השיא.

תגובות