יותר שקיפות, פחות בר רפאלי: הצצה לזרוע החדשה בטרמינל 3 - אדריכלות - הארץ

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

יותר שקיפות, פחות בר רפאלי: הצצה לזרוע החדשה בטרמינל 3

לכתבה
הזרוע הרביעית בנתב"ג. פרויקט אדיר שטח ותקציבים מגד גוזני

שרוולים שקופים, גישה לעשרות מטוסים – ובהם המטוס הגדול בעולם ושירותים מפוארים. ביקור בזרוע הרביעית והחדשה בנתב"ג ושיחה עם האדריכלים שמסבירים לאן הלכו 700 מיליון שקלים ועם המבקרים שטוענים שהשדה הוא דוגמה למרחב ציבורי ישראלי "מזוהם עד להקיא"

48תגובות

הזרוע הרביעית של טרמינל 3, שתיפתח בשבועות הקרובים לנחיתות והמראות, נראית קטנה מצמרת מגדל הפיקוח החדש של שדה התעופה שגובהו 106 מטרים. אך בקנה מידה ישראלי מדובר בפרויקט אדיר שטח ותקציבים, שיסייע בצמצום העומס בשדה בו עוברים כמעט 21 מיליון נוסעים בשנה, שטסים לכ–140 יעדים ברחבי העולם. עלות ההרחבה החדשה היא 700 מיליון שקלים, שהושקעו ב–20 אלף מטרים רבועים של שטח בנוי ו–200 דונמים לרחבות חנייה והסעת מטוסים. לאחר שש וחצי שנות עבודה, תאפשר הזרוע הנוספת תנועה של 1,800 נוסעים נוספים בשעות השיא. בשנות התשעים, כשממשלת רבין החליטה להקים טרמינל חדש, נבחרו משרד SOM והאדריכל משה ספדיה לתכננו — כסכמת כוכב המונה...

הרשמה לניוזלטר

מחוברים לעולם התרבות, הבידור והפנאי? הירשמו כעת לעדכון היומי

ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות