האם גשרים באמת משנים את מערכת היחסים בין הולכי הרגל לרכב פרטי? - אדריכלות - הארץ

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

האם גשרים באמת משנים את מערכת היחסים בין הולכי הרגל לרכב פרטי?

לכתבה
עבודות להקמת גשר יהודית מעל נתיבי איילון מוטי מילרוד

כולם מדברים על העבודות להקמת גשר יהודית בשבת, אך לא על תרומתו לעיר. דילוג בין גשרים בארץ ובעולם מגלה כי לעתים הם בסך הכל מחברים בין שתי נקודות, ולפעמים הם יוצרים מרחב עירוני חדש עבור הולכי הרגל

25תגובות

כנראה שאין אלוהים. העבודות על גשר יהודית התקיימו כבר פעמיים לאחר כניסת השבת — בפעם האחרונה לפני שבועיים — והשמים טרם נפלו. הגשר יימתח מעל נתיבי איילון, יחבר בין שכונת מונטיפיורי לביצרון בתל אביב וישמש הולכי רגל ורוכבי אופניים כאחד. הוא עלה לכותרות לאחר ששר התחבורה, ישראל כץ, הורה להקפיא את העבודות באוגוסט האחרון בעקבות לחץ של המפלגות החרדיות. את הגשר עיצב משרד חן אדריכלים, שזכה ב–2010 בתחרות שיזמה העירייה. השפה האדריכלית של הגשר שואלת מוטיבים מעולם החי והצומח. המבנה הקונסטרוקטיבי, שתיכנן המהנדס צוקי רוקח, בנוי מקורה מרכזית דמוית עמוד שדרה, התלויה מקשת מרכזית. מצדיה ייבנו שתי קשתות משניות...

הרשמה לניוזלטר

מחוברים לעולם התרבות, הבידור והפנאי? הירשמו כעת לעדכון היומי

ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות