100 שנות באוהאוס: מסע בין הבניינים ששמו את ישראל בקדמה העולמית - אדריכלות - הארץ

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

100 שנות באוהאוס: מסע בין הבניינים ששמו את ישראל בקדמה העולמית

לכתבה
בית גינטל בשדרות הילד 24 ברמת גן. בעיר מכינים תוכנית שימור אלבום משפחת דופלט/ טראו

במשך כשני עשורים במאה הקודמת היתה ישראל בחזית האדריכלות העולמית ונהפכה למרכז הסגנון הבינלאומי, המכונה כאן, משום מה, "באוהאוס". האובססיה המקומית לא היתה בלעדית לתל אביב והצליחה להדביק אפילו את האפנדי מבית דג'ן. סיבוב בין בניינים בעשר ערים נעמה ריבה

28תגובות

נהוג לכנות "באוהאוס" את הסגנון שמיתג את האדריכלות הוותיקה בתל אביב, אבל למעשה מדובר בסגנון הבינלאומי, שהוא רחב יותר וצמח במקביל בכמה מדינות, לא רק בגרמניה — המציינת השנה מאה לבית הספר "באוהאוס". כמה מבוגרי אותו בית ספר, שהוקם ב–1919 על ידי ולטר גרופיוס בווימאר ובהמשך נדד לדסאו ולברלין, עד שנסגר ב–1933 עם עליית הנאצים — עלו לארץ ישראל והפיצו בה את הבשורה האדריכלית החדשה. אבל הגישה התפתחה ברחבי אירופה שלאחר מלחמת העולם הראשונה גם דרך סגנונות אמנותיים כמו הקונסטרוקטיביזם הרוסי וה"דה סטיל" ההולנדי, שיצרו שפה מינימליסטית חדשה אשר נלמדה ברחבי היבשת. אריך מנדלסון וריכרד קאופמן, מבכירי האדריכלים...

קבלו גישה מלאה לכל תכני הארץ באתר ובסמארטפון

הרשמה לניוזלטר

מה קראתם השבוע? הירשמו עכשיו לדיוור הארץ ספרים

ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות