100 שנות באוהאוס: מסע בין הבניינים ששמו את ישראל בקדמה העולמית

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
בית גינטל בשדרות הילד 24 ברמת גן. בעיר מכינים תוכנית שימור
בית גינטל בשדרות הילד 24 ברמת גן. בעיר מכינים תוכנית שימור צילום: אלבום משפחת דופלט/ טראו
נעמה ריבה
נעמה ריבה
נעמה ריבה
נעמה ריבה

נהוג לכנות "באוהאוס" את הסגנון שמיתג את האדריכלות הוותיקה בתל אביב, אבל למעשה מדובר בסגנון הבינלאומי, שהוא רחב יותר וצמח במקביל בכמה מדינות, לא רק בגרמניה — המציינת השנה מאה לבית הספר "באוהאוס". כמה מבוגרי אותו בית ספר, שהוקם ב–1919 על ידי ולטר גרופיוס בווימאר ובהמשך נדד לדסאו ולברלין, עד שנסגר ב–1933 עם עליית הנאצים — עלו לארץ ישראל והפיצו בה את הבשורה האדריכלית החדשה. אבל הגישה התפתחה ברחבי אירופה שלאחר מלחמת העולם הראשונה גם דרך סגנונות אמנותיים כמו הקונסטרוקטיביזם הרוסי וה"דה סטיל" ההולנדי, שיצרו שפה מינימליסטית חדשה אשר נלמדה ברחבי היבשת. אריך מנדלסון וריכרד קאופמן, מבכירי האדריכלים היהודים שפעלו בישראל בסגנון הבינלאומי, למדו למשל בבית הספר הטכני במינכן עוד לפני שהבאוהאוס הוקם.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ