העתיד של שדה דב: מרחב עירוני חדשני ושוקק חיים

הרובע העירוני שצפוי להחליף את שדה דב שונה מרוב התוכניות שמקודמות בישראל, ושואף לייצר מרחב עירוני שלא היה כאן קודם. מהם חסרונותיו, ומה עושים עם שדות תעופה ישנים ביתר העולם?

נעמה ריבה
נעמה ריבה
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
הדמיה של הרובע שיחליף את שדה התעופה. "כשראינו את התוכנית זה הרגיש כמו כפפה ליד"
הדמיה של הרובע המתוכנן. "כשראינו את התוכנית זה הרגיש כמו כפפה ליד"צילום: עיריית תל אביב יפ�
נעמה ריבה
נעמה ריבה

הטיסה האחרונה משדה דב המריאה לאילת בתחילת השבוע וסימנה את סופו של מאבק ארוך שנים בתוכנית לסגירתו ופינויו. את שדה התעופה יחליף רובע חדש של בנייני קומות, שיכללו 16 אלף יחידות דיור וישתרעו על פני 1,300 דונם. אך התוכנית לשכונה החדשה — שעליה חתמו בעלי הקרקעות והמדינה זה מכבר — שונה מרוב התוכניות שמקודמות בשנים האחרונות בישראל וכוללות פרברים ללא מחשבה על מקומות תעסוקה ובילוי, ומבוססות על רכבים פרטיים. הפעם יש ניסיון ליצור מרחב עירוני אידיאלי, חדשני ושוקק חיים, הכולל פארק, דיור בר השגה, שבילי אופניים, אנרגיה חלופית ועוד.