המגדלים החדשים בתל אביב כבר נוגעים בשמים - אבל מי ייחבר אותם לקרקע?

למרות נטישת המשרדים, לקו הרקיע של תל אביב נוספו באחרונה לא מעט גורדי שחקים, בעיקר סביב ציר נתיבי איילון. כיצד דואגים שהם ישתלבו במרחב הציבורי ונמנעים מעודף מניירות אדריכליות בסגנון סין?

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
עזריאלי טאון. מתעתע בנוסעים על נתיבי איילון
עזריאלי טאון. מתעתע בנוסעים על נתיבי איילוןצילום: תומר אפלבאום
נעמה ריבה
נעמה ריבה
נעמה ריבה
נעמה ריבה

קורונה או לא קורונה, סגר מחורר, מלא או חלקי — עולם הבנייה הישראלי, שיצטרך להמשיך לספק מענה לאוכלוסייה הגדלה של ישראל, ממשיך כמעט באותו הקצב. בכל רחבי המדינה ממשיכים לבנות ולקו הרקיע של תל אביב הצטרפו בחודשים האחרונים כמה וכמה מגדלים שנמצאים בשלבי בנייה סופיים או שבנייתם הסתיימה.

בעשרות השנים האחרונות פוזרו המגדלים ברחבי העיר — ממגדל שלום, דרך מגדל דיזנגוף ועד למגדלים לאורך החוף — אולם בשנים האחרונות הבנייה לגובה מתרכזת לאורך ציר נתיבי איילון ובאזורים שמקיפים אותו. בשונה ממגדלים שנבנים בפריפריה של גוש דן ורחוק ממנה, המגדלים של תל אביב מתחרים על תשומת הלב בצורתם ומבטאים את ערכי הקרקע האסטרונומיים שהעיר הגיעה אליהם.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ