בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

המועמדת לראשות עיריית פאריס מתכננת שינויים אדריכליים בעיר

נטלי קוסיוסקו-מוריזה בחרה להתמקד בהשמשת תחנות המטרו הנטושות בעיר, חלקן אינן בשימוש כבר יותר מ-75 שנה

תגובות

קמפיין הבחירות של נטלי קוסיוסקו-מוריזה (מפלגת הימין-מרכז UMP), המתמודדת מול המועמדת הסוציאליסטית אן אידלגו על ראשות עיריית פאריס "יורד לתחתית". במסגרת הצהרותיה על כך שעל הפריסאים לנכס לעצמם מחדש את המרחב הציבורי בעיר, בחרה קוסיוסקו-מוריזה להתמקד בשמשת תחנות המטרו הנטושות בעיר, חלקן אינן בשימוש כבר יותר מ-75 שנה.

צמד אדריכלים מקומיים צעירים, מאנאל רשדי וניקולס לייסן נשבו ברעיון ועיצבו מספר הצעות ראשוניות לשימושים אפשריים בחללים הארוכים וקמורים של אותן תחנות רפאים. בין ההצעות – מועדון ריקודים, מסעדה, ואולם תיאטרון. קוסיוסקו-מוריזה מיהרה לאמץ את ההצעות הללו לקמפיין שלה, והצהירה כי כאשר תיבחר היא תשיק פלטפורמה ליצירה משותפת כדי לצבור הצעות נוספות. שאלת התקציב לפרויקט השאפתני לא עלתה על הפרק.

Oxo architectes / Laisné Archit

מתחת לפאריס ישנן 303 תחנות מטרו פעילות, ועוד 16 תחנות נטושות, מרביתן נסגרו ב-1939. חלק מהתחנות נסגרו בשל תנועה מעטה של נוסעים, ואילו שתיים מהן מעולם לא הופעלו ואין אליהן כל גישה מפני האדמה. במהלך השנים נעשה בהן שימוש מועט, בעיקר כחללים לוגיסטיים של חברת התחבורה של פאריס. מעטות מהפלטפורמות אף שימשו לצורך צילום סרטים ופרסומות.

Oxo architectes / Laisné Archit

לדבריהם של האדריכלים, כמחצית מאותן תחנות ניתנות להתאמות לשימושים חדשים. אחת מהן היא תחנת ארסנל (Arsenal) הממוקמת ברובע הרביעי בעיר. היא נבנתה ב-1906, נסגרה 30 שנים מאוחר יותר, ומאז משמשת כאתר לא רשמי לזריקת ציוד. האדריכלים השתמשו בצילומים ישנים שלה כדי לדמות גלגול חדש שלה בתור בריכת שחייה.

לקוסיוסקו-מוריזה, ששימשה כשרת הסביבה של צרפת בעבר, ישנן תוכניות גם בנוגע למטרו הפעילה בעיר, שאת פעילותה היא מבקשת להרחיב עד 2 בלילה, כדי לצמצם את השימוש ברכב פרטי. תוכנית סביבתית-תכנונית נוספת של קוסיוסקו-מוריזה היא החייאת ה-Petit Ceninture (החגורה הקטנה) – מסילת הרכבת הפנימית שנבנתה באמצע המאה ה-19 והפסיקה לעבוד ב-1934. את המסילה, שנמתחת על פני 32 קילומטרים בין תשעה רובעים במרכז העיר, מציעה המועמדת להסב לתשתית של מסלולי אופניים, פארקים ושימושי פנאי, בדומה למסלול ההיי-ליין בניו יורק.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו