בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

עיריית תל אביב עורכת תחרות לתכנון מחודש של כיכר רבין

חמש שנים בלבד לאחר סיום שיפוץ כיכר רבין, הזמינה העירייה שבעה צוותי תכנון להתחרות על תכנון העיר, עם התייחסות לתחנת הרכבת הקלה העתידית, מרפסת רבין וחניון תת־קרקעי

16תגובות
רחבת כיכר רבין בתל אביב
דניאל בר און

עדיין לא חלפו חמש שנים מסיום שיפוץ כיכר רבין, שהתחדשה בריצוף ובבריכה אקולוגית גדולה, וכעת נודע ל"הארץ" שעיריית תל אביב עורכת בימים אלו תחרות חדשה לתכנון הכיכר. לטובת התחרות הזמינה העירייה שבעה צוותי תכנון: אפרת קובלסקי אדריכלים, האדריכלים אביטל גורארי ונתנאל אלפסי, חיוטין אדריכלים, מייזליץ כסיף אדריכלים, אדריכלית בתיה סבירסקי מלול, אדריכל ברוך ברוך ותמא - תכנון מרחב אורבני.

המתכננים נדרשים להתייחס לשלושה אלמנטים מרכזיים: תחנת הרכבת הקלה העתידית, מרפסת רבין וחניון תת־קרקעי. בשטח הכיכר אושרה תוכנית לחניון, על אף מחאה שהוביל בשעתו מהנדס העיר לשעבר ישראל גודוביץ, שנידונה בכנסת. "לתל אביב יש שתי כיכרות", אמר גודוביץ בדיון שנערך בכנסת ב-2002, "כיכר התרבות – היכל התרבות והבימה וכיכר העם – היא כיכר רבין. בהיכל התרבות, לעומת כיכר רבין, לא היה לי ספק שיש צורך בחניון. בכיכר רבין – אין צורך בחניון".

הפסל של תומרקין בכיכר, לא צפוי לזוז
מוטי מילרוד

בהתאם לתב"ע (תוכנית בניין עיר) שאושרה לבסוף ב-2008, ניתן לבנות חניון תת קרקעי בן חמש קומות, לעד 1,000 מכוניות. אדריכל העיר יואב דוד מסביר שהאדריכלים נדרשים לתכנן חניון ל-500 מכוניות בלבד, שימוקם בחלק שקרוב לבניין העירייה ואת הכניסות והיציאות אליו. הוא מדגיש כי בשלב זה, "לא נוגעים בפסל של תומרקין ובבריכה האקולוגית". בנוסף, מכיוון שמרפסת רבין נמצאת ב"שלב הנדסי לא טוב וזקוקה לשיקום", כלשונו, היא תיהרס ותיבנה מחדש. האדריכלים נדרשים להציע פתרון אדריכלי למרפסת ולתכנן את האזור שמתחת למרפסת היום, שיאכלס בעתיד חללים נוספים שישרתו את העירייה – כמו מקום לשיתוף הציבור, הצגת תוכניות או גלריה עירונית.

בנוסף, התחרות מתייחסת לתחנת הרכבת הקלה של הקו הירוק שעובר באבן גבירול, והיא אחת מארבע התחנות התת־קרקעיות לאורך הקו. האדריכלים נדרשים בתחרות להציג מבט סופי של הכיכר וכיצד היא תיראה בסיום התהליך כולו, כולל התחנה, שתנגוס בחלקים נרחבים מהכיכר. דוד מדגיש כי ייקח עוד זמן רב ושהתחרות תתממש בשלבים. "יכול להיות שנבנה קודם את החניון, ורק אז את הפיתוח, לפני שתיבנה תחנת הרכבת הקלה".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו