למה התחפשו האדריכלים בנשף המיתולוגי בניו יורק
ההבדל בין נשף התחפושות בניו יורק ב–1931, שבו עטו על עצמם אדריכלים את יצירותיהם עם תחילת עידן גורדי השחקים, ובין הנשף השנה בשיקגו, ממחיש את הפער בין הקלאסה היצירתית־ממושמעת של אז לבנייה הכאוטית היום
מבין שלל אמצעי הביטוי של האדריכלות, תחפושות אדריכליות ברוח הזמן — או ליתר דיוק, אדריכלים המתחפשים לבניינים שהם עצמם תיכננו — הן ללא ספק האמצעי הפחות שגרתי, היותר משעשע והלא לגמרי בלתי קביל בענף שממילא נשען למחייתו על דימויים, דגמים ואופנות חולפות. נשף תחפושות אדריכליות הוא ללא ספק אירוע־על בז'אנר. הנשף המוכר והמדובר ביותר במשך שנות דור התקיים בינואר 1931 במלון אסטור בניו יורק. הנשף האחרון ככל ידוע, שחשיבותו טרם נחקקה בדפי ההסטוריה, התקיים בסוף החודש החולף במגדל אקווה בשיקגו. בין שני האירועים, התחפושות, הבניינים והדמויות הפועלות משתרעות שנות דור של התרחשויות הרות גורל בענף ומעבר לו.
כתבות מומלצות

בית"ר ירושלים, שמאלנים: הצד המפתיע של תולדות הכדורגל בארץ

מתברר שחשיפה לשמש תורמת לנו בדרכים שלא היינו מעלים על הדעת
"קניתי כאן דירה, ואז עוד אחת ועוד אחת - וחיברתי אותן לבית אחד"

"יש בי איזו חולשה לשוויון ולצדק. אני לא מקבלת את זה שעניי עירך קודמים"

הקרנה פעילה של "ספר הג'ונגל" היא מופע הקאלט הביזארי של הרגע
תגובות
על סדר היום
כתבות שאולי פספסתם

המועמדת התחברה לראיון עבודה בזום - וקיבלה מהמראיין מייל שהדהים אותה

מייסד קרן הגידור הגדולה בתבל: מזומן הוא זבל - ממשלות יחסלו את ביטקוין

יוקרה זה רע? כך נראים החיים במגדל חדש בתל אביב

קו השבר שעלול לקחת את הכלכלה העולמית למקום אחר, אפל יותר
