הרכבת הקלה מגיעה ליפו. מה יעלה בגורל הפיקוסים?

אחרי רמת גן ותל אביב, עבודות הרכבת הקלה מגיעות ליפו — והראשונים לשלם את המחיר יהיו עשרות פיקוסים ותיקים. במשתלה בדרום הארץ גדלים כיום העצים שיינטעו במקומם, אך התושבים לא משוכנעים כי מדובר בתחליף ראוי

נעמה ריבה
נעמה ריבה
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
נעמה ריבה
נעמה ריבה

בעמוד הפייסבוק של הצלמת ורד נבון מתועדים עצי הפיקוס הצומחים זה עשרות שנים בשדרות ירושלים שביפו. אם לא יקרה אירוע חריג, עשרות מהם ייכרתו בגלל עבודות הקו האדום של הרכבת הקלה, שאחרי מרכז תל אביב ורמת גן הגיעו בשבועות האחרונים לחלקה הדרומי של השדרה. רוב העצים שייכרתו בשדרות — כמו מאות עצים נוספים לאורך הציר שמתחיל בבת ים ומסתיים בפתח תקוה — נטועים באזורים שבהם עתידות להיבנות תחנות הרכבת עצמן, והם יהיו רוויים בתשתיות. בחברה הממשלתית "נתיבי תחבורה עירוניים" (נת"ע) מבטיחים כי על כל עץ שייכרת ישתלו מספר עצים חדשים; לפי הטבלה שהם מציגים בגאווה, במקום 139 העצים שייכרתו לאורך השדרות יישתלו יותר מ–500.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ