הצד היפני של הבאוהאוס

אסתטיקת הצמצום והתכליתיות משכו סטודנטים יפנים לבית ספר הבאוהאוס בגרמניה ושיטות ההוראה שם השפיעו גם על טוקיו. מחקר חדש שופך אור על פרק בהיסטוריה של האדריכלות שלא זכה עד כה לתשומת לב

אסתר זנדברג
אסתר זנדברג
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אסתר זנדברג
אסתר זנדברג

שוב מתברר שבית ספר הבאוהאוס, שיציין ב–2019 מאה שנים להיווסדו, לא אמר את המלה האחרונה — והפעם ביפנית. או ליתר דיוק, במחקר חדש השופך אור על ההשפעות ההדדיות בין התרבות היפנית לבין רוח בית הספר. על הנוכחות הצולבת הגרמנית־יפנית ועל ימי הזוהר של "האירואסיאניות" בעידן שבין מלחמות העולם, כותבת הלנה צ'פקובה, פרופסור להיסטוריה של האמנות באוניברסיטת וואסדה בטוקיו בחיבורה המרתק "באוהאוס וטקס תה", כותרת מפתיעה שאי אפשר לעמוד בפניה ומאחוריה חומר מרתק, אקזוטי במידה, חרף המאמץ לנטרול האוריינטליות.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ