מתערוכה אקולוגית צריך לצאת מזועזעים עד העצם

תערוכת האקולוגיה והסביבה במוסקבה מצמררת עם תחזיות לג'וקים מוטציוניים, דגמים היברידיים של אדם־חיה ונדודים לגלקסיות אחרות. לעומתה, התערוכה במוזיאון תל אביב אופטימית מדי

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
המיצב "מטבח אמריקאי ותיקנים סיניים" של הונג יונג פינג מ-2019 המוצג בתערוכה במוסקבה
המיצב "מטבח אמריקאי ותיקנים סיניים" של הונג יונג פינג מ-2019 המוצג בתערוכה במוסקבהצילום: Alexey Narodizkiy / Garage Museum of Contemporary Art
אסתר זנדברג
אסתר זנדברג

גם כמה חודשים אחרי הביקור בתערוכה "העולם הבא: אקולוגיה כפוליטיקה חדשה 2030–2100" (the coming world: ecology as the new politics 2030-2100), המוצגת בגלריה גאראז' לאמנות עכשווית במוסקבה (עד 1 בדצמבר), הטלטלה לא פגה: המיצב "מטבח אמריקאי ותיקנים סיניים" הולם כבר בכניסה למבנה עם ג'וקים מבהילים בממדיהם ובדיוק היפר־ריאליסטי אכזרי. באולם פנימי חשוך מקפיא את הדם מיצב הווידיאו "סגול" — שישה מסכים של עדויות לעולם הולך ונעלם תחת מעשי ידי אדם. בקומת הביניים מצמית המיצב "הליכת כלב" בחיבור היברידי בין החייתי לאנושי. וכך הלאה על פני כל חללי הגלריה.

תגובות