איזו משתי המגפות תנצח?

הקורונה הכריעה כרגע את מגפת השופינג אבל מילכדה את מובילי המאבק בצריכה הגוברת ותומכי העירוניות המערבת שימושים. ברור איזה נגיף ינצח בסוף, ספק אם יימצא לו חיסון

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
צילום: מוטי מילרוד
אסתר זנדברג
אסתר זנדברג
אסתר זנדברג
אסתר זנדברג

"תרבות הצריכה" היא יעד לביקורת מתמדת, מאז ימי ישעיהו וישו דרך קרל מרקס ועד נעמי קליין וקאלה לאסן. ככל שהתופעה משגשגת ו"עולם הסחורות שולט בכל מצבי החיים", כך גם מתעצמת ההתנגדות לקיומה המשחית, הבזבזני והמזהם. נשאיה ובראשם חנויות הכלבו והקניונים נהפכו שם נרדף ל"פטישיזציה של הסחורה". מחולליה, הכלכלה הגלובלית, תאגידי הענק, הקפיטליזם החזירי, הנכלוליות של השיווק, המיתוג והפרסום, הוקעו כאויבי האנושות וכדור הארץ. "אני קונה משמע אני קיים" ו"התשוקה למוצר הצריכה הבא אינה באה על סיפוקה ומותירה אחריה מרירות עצומה", כתבו לוחמים מובילים. ואז באה הקורונה, שבמהירות הבזק של התפשטות הנגיף הצליחה לעשות מה שלא עלה בידי דורות של אקטיביסטית ונביאי זעם.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ