האמנות שהיטלר שנא: בחזרה אל האקספרסיוניזם הגרמני

במוזיאון הניו-יורקי נויה גלרי נעשה ניסיון להציג סקירה של תנועת האקספרסיוניזם הגרמני. למרות החלוקה הגסה ל”פרימיטיביזם” ו”מודרניות”, זו הזדמנות לצפות בכמה מהיצירות המרתקות של תחילת המאה ה־20

קארן רוזנברג, ניו יורק טיימס
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
קארן רוזנברג, ניו יורק טיימס

האקספרסיוניזם הגרמני הוא תנועה מסובכת ומורכבת, השופעת וריאציות סגנוניות ופילוסופיות. לא קל לארגן אותה לכדי סקירה מסודרת, למרות המאמצים הכנים של המוזיאון נויה גלרי שבניו יורק. התערוכה "אקספרסיוניזם גרמני 1900-1930: יצירות מופת מאוסף הנויה גלרי" תופסת בימים אלה את הקומה השלישית של המוזיאון.

האקספרסיוניזם הגרמני, תנועה שהתקוממה נגד הבורגנות, התעשייה והאימפריאליזם, נולד בראשית המאה ה-20 והסתיים, סיום רשמי ולאומני, בתערוכת "האמנות הדגנרטיבית" שאירגנו הנאצים ב-1937 (אירוע שעדיין מגדיר את התנועה כאמנות שהיטלר שנא, בפרפראזה על דבריה של החוקרת פמלה קורט).

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ