מאין צצו כלי הנגינה בציורי ורמיר ובני דורו

מדוע הופיעו פתאום כלי נגינה רבים בציור ההולנדי והפלמי במאה ה־17 דווקא? תערוכה חדשה בנשיונל גלרי בלונדון מנסה לפתור את התעלומה

סורן מליקיאן, ניו יורק טיימס
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
סורן מליקיאן, ניו יורק טיימס

השפע הפתאומי של כלי נגינה בציור ההולנדי בשנות ה-20 של המאה ה-17 הוא אחת התעלומות של תולדות התרבות באירופה באותה תקופה. כמה מהתמונות האלה אפופות מסתורין, עמוסות רמזים למצבים שאין לנו אלא לנסות לנחש מה היו באמת. בתערוכה "ורמיר ומוסיקה", (המוצגת בנשיונל גלרי בלונדון עד 8 בספטמבר) נחשפים ציורים של ורמיר וציירים אחרים מאוספים בריטיים שבהם מככבים כלי נגינה תקופתיים. את המבקרים בתערוכה חוזרת וטורדת השאלה: ממה נבעה הפלישה המוסיקלית הזאת לאמנות החזותית, שנמשכה 100 שנה?

תגיות:

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ