כשהמוזיקאי ג'ון קייג' בכה במומה

תערוכה חדשה בניו יורק משרטטת את השפעתם של דושאן, ראושנברג ואמנים חזותיים אחרים על הניסויים שערך המוזיקאי ג'ון קייג' בשיטת המקריות, שהגיעו לשיאם ביצירתו פורצת הדרך "33'4"

קורינה דה פונסקה וילהיים
ניו יורק טיימס
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
קורינה דה פונסקה וילהיים
ניו יורק טיימס

ב-7 בפברואר 1943 התקיים הקונצרט הרשמי הראשון של ג'ון קייג' בניו יורק. קייג' הופיע במוזיאון לאמנות מודרנית (מומה) בכמה יצירות לכלי נקישה יחד עם אשתו, זיניה (שממנה התגרש כעבור שלוש שנים) ועם מרס קנינגהם (שהחליף את מקומה בתור שותפו לחיים). "פגי הסכימה לשלם על ההובלה של כלי הנקישה שלי משיקגו לניו יורק", סיפר קייג' לימים. "והייתי אמור לנגן בערב הפתיחה של הגלריה שלה, The Art of This Century. בינתיים אירגנתי גם קונצרט במוזיאון לאמנות מודרנית. כשפגי גילתה את זה, היא ביטלה את הקונצרט וגם חזרה בה מהסכמתה לשלם בעבור הובלת כלי הנגינה. כשהיא הודיעה לי על כך פרצתי בבכי. בחדר הסמוך לחדר שלי ישב מרסל דושאן בכיסא נדנדה ועישן סיגר. הוא שאל אותי למה אני בוכה, וסיפרתי לו. הוא לא אמר כלום, אבל הנוכחות שלו הרגיעה אותי".

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ