השפעתו של היטלר על האמנות המודרנית

ב"נויה גלרי" בניו יורק שוחזרה תערוכת "האמנות המנוּונת" שהציג המשטר הנאצי ב–1937 כחלק מהרדיפה והדיכוי של אמני אוונגרד גרמנים

פרנסיס קליינס
ניו יורק טיימס
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
פרנסיס קליינס
ניו יורק טיימס

גם בבקרים הקרירים ביותר, התורים הארוכים והסבלניים המשתרכים מחוץ לנויה גלרי (Neue Galerie) בניו יורק, מוזיאון שהוא פנינה קטנה, מעידים על ההשלכות הלא מכוונות של טעמו הרודני של אדולף היטלר באמנות. "בעניין האמנים המנוונים", הכריז המנהיג הנאצי כשעלה לשלטון, "אני אוסר עליהם לכפות על הציבור את מה שהם מכנים חוויות". הוא הגדיר מאסטרים מודרנים כגון אוטו דיקס, מקס בקמן וג'ורג' גרוס כפושעים ודחק אותם לשוליים באופן אובססיבי.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ