ג'ף קונס מכניס למוזיאון ויטני את צ'יצ'ולינה ואת מייקל ג'קסון

ההכנות נראו כמו מבצע צבאי, עלו מיליוני דולרים וכללו סרטוני הדמיה, אינספור אנשי מקצוע והסרה של חלקים מהמבנה. תערוכתו הרטרוספקטיבית של ג'ף קונס, שתיפתח היום, היא היקרה והמורכבת בתולדותיו של מוזיאון ויטני בניו יורק. בסיומה, ייכבה האור בבניין הנוכחי והמוזיאון יעבור למשכנו החדש

קרול ווגל
ניו יורק טיימס
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
קרול ווגל
ניו יורק טיימס

בצהרי יום אביב, לקראת פתיחת הרטרוספקטיבה הגדולה הראשונה שלו בניו יורק, עלה בשלווה האמן ג'ף קונס, לבוש מכף רגל ועד ראש בכחול־נייווי, על מסוק שייקח אותו אל בית יציקה באפסטייט ניו יורק. משימתו היא לבדוק איך מתקדם "בצק משחק" ("Play-Doh"), פסל אדיר ממדים של החומר הרך והגמיש הנפוץ בחדרי הילדים באמריקה.

בשנת 1994 החליט קונס לשחזר תלולית צבעונית של בצק משחק שיצר בנו, לודוויג. הכוונה היתה ליצור את הפסל מפוליאתילן. אספן מלוס אנג'לס ושמו ביל בֶּל ראה את הדגם ומיד התחייב לקנות את העבודה. "כשהתחלתי להוסיף לעבודה עוד ועוד פרטים, הבנתי שאני צריך ליצור אותה מאלומיניום כדי להשיג גימור היפר־ריאליסטי יותר", אומר קונס, כמו כדי להצדיק את חבלי הלידה הארוכים של הפסל.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ