מדוע מודרות הנשים מתוכניות לימודי האמנות בבתי הספר?

למרות שרוב תלמידי מגמות האמנות בתיכונים הן תלמידות, בתוכנית הלימודים עיקר האמנים הנלמדים הם גברים. כעת מורות לאמנות קוראות לריענון בתוכנית הלימודים

שני ליטמן
שני ליטמן
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
שני ליטמן
שני ליטמן

כשר', מורה לתולדות האמנות בתיכון במרכז הארץ, מסתכלת על התלמידים שיושבים מולה בכיתה י"ב במגמת אמנות מוגברת, היא רואה בעיקר נערות. השנה היה גם נער אחד, אבל בשנה שעברה כל 27 התלמידים בכיתה, היו תלמידות. גם כאשר היא נפגשת להדרכה עם הקולגות שלה להוראת אמנות בבתי ספר אחרים ברחבי הארץ, היא פוגשת בעיקר נשים, מורות. אבל כאשר היא מפעילה את מקרן השקופיות בכיתה ומדברת עם התלמידות שלה על זרמי אמנות במהלך ההיסטוריה ועל יצירות חשובות, לפתע נעלם המין הנשי לחלוטין. לא כמעט, אלא לגמרי. זאת מכיוון שבכל תוכנית הלימודים לבגרות באמנות, שמתפרשת על פני שנתיים, במסלול שנקרא המסלול הטכנולוגי והוא הנפוץ ברוב התיכונים שיש להם מגמת אמנות, נכללה בשנים האחרונות אך ורק אמנית אישה אחת.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ