קבוצת זירו מציגה: האוונגרד שאחרי המלחמה

הם ביקשו להתחיל מאפס ולהציל את האמנות אחרי שתי מלחמות העולם — תערוכה חדשה בניו יורק מציגה את פועלם של אמני קבוצת זירו

קארן רוזנברג
ניו יורק טיימס
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
קארן רוזנברג
ניו יורק טיימס

באמצע המאה ה-20 ניסתה קבוצת האמנים הבינלאומית שכינתה את עצמה "קבוצת זירו" (קבוצת האפס) ללחוץ על כפתור האתחול. בעיניהם, האמנות המודרנית ניזוקה ללא תקנה משתי מלחמות העולם. האפשרות היחידה לפעול היתה להתחיל מחדש.

"אמנות הזירו: היינץ מאק, אוטו פין, גונתר אוקר וחברים", תערוכה המוצגת במוזיאון נויברגר שבקולג' פרצ'ס במדינת ניו יורק (עד 28 בחודש), מחזירה אותנו אל אותו רגע של דף חלק. יצירות האמנות המוצגות בה מרגיעות ומפייסות באורות מהבהבים, בתנועות קינטיות עדינות ובווריאציות אין־ספור על המונוכרום לבן־על־לבן. זו סקירה ממצה ובה 22 עבודות, שגם מעוררת את התיאבון לתערוכה הגדולה שתוצג במוזיאון גוגנהיים: "זירו: הספירה לאחור לקראת המחר, שנות החמישים והשישים", שתיפתח באוקטובר. זו החוליה האחרונה בשרשרת תערוכות של מוזיאונים וגלריות באמריקה, העוסקת בענף הזה של האוונגרד שלאחר מלחמת העולם השנייה (רק בשנה שעברה חקר מוזיאון גוגנהיים את תנועת גוטאי, הקשורה לזירו).

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ