טניה לז'טיץ' נכנסת למים העמוקים

"שש בריכות שחייה מאחורי זכוכית שבורה", תערוכת מחווה של האמנית הסלובנית טניה לז'טיץ', המוצגת בחולון, תופסת את הרגע שבו תרבות השפע הדיחה את התודעה הסוציאליסטית בישראל

גליה יהב
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
גליה יהב

בשנת 1968 הוציא האמן האמריקני אד רושה את הספר "תשע בריכות וזכוכית שבורה" שנהפך מאז לקאנון של אמנות מושגית, רב השפעה על אמנים, כזה שהדיו מגיעים עד אלינו כיום. הוא תיעד את המשטחים הכחולים, השקופים־אטומים של מי הבריכות הפרטיות באזור לוס אנג'לס, נראות כל אחת כעין עצלה בתרבות פנאי ולוקסוס, לצדה מקפצות, שמשיות, שיחי נוי, משטחי שיש ומדשאות. באחריתן צילום נוסף, דומה להן מאוד מבחינה חזותית, של כוס זכוכית מנופצת, הפורעת את שלוות הצהריים הפרברית שלהן, משבשת אותה באווירת אלימות וסכנה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ