כיצד מתמודדים אוצרי אמנות בישראל עם החרם התרבותי עליה

אמנים בינלאומיים בעלי שם מסרבים להציג בישראל ויוצרים ערבים אינם מוכנים לחלוק חלל עם ישראלים. הקמפיין העולמי לחרם תרבותי מציב את האוצרים והאמנים המקומיים בפני דילמה - האם לתמוך בו מסיבות אידיאולוגיות, או להיאבק בו. כנס שייערך השבוע יעסוק בשאלה

שני ליטמן
שני ליטמן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
שני ליטמן
שני ליטמן

בעבור רוב אזרחי ישראל קיומו של חרם תרבותי עליה מורגש בעיקר כשזמר מפורסם או כוכב קולנוע מחליטים לא להופיע או להשתתף בפסטיבל כאן. אבל החרם, שקיים רשמית מ–2005 כחלק מקריאה רחבה יותר ל"חרם, סנקציות והימנעות מהשקעות", מתקיים גם בשדה האמנות, ואלה הפועלים בו מרגישים אותו במלוא עוצמתו. החרם בא לידי ביטוי בדרכים גלויות וסמויות, רשמיות ועקיפות, ובקרב אוכלוסיות שונות: החל בסירוב של אמנים ערבים ופלסטינים להשתתף בתערוכות שבהן מציגים גם אמנים ישראלים בחו"ל וכלה בסירוב של אמנים בינלאומיים להציג בישראל. מטרתו היא להעלות את המודעות לכיבוש ולהפרות של זכויות אדם מצד ישראל.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ