נסים טל מבקש להפוך את מוזיאון חיפה למוסד אמנות מוביל. למה זה לא קרה ב-20 שנות כהונתו?

לאה אביר, שהפסקת העסקתה במוזיאון חיפה לאמנות עוררה באחרונה סערה, היא רק האחרונה בשרשרת אוצרות שסיימו את תפקידן במוזיאון בתחושה שמשהו מהותי צריך להשתנות שם. איך קורה שבשעה שראש העיר מטפח חלומות על מוזיאון ענק שיציב את חיפה על מפת התרבות העולמית, האוצרות מתחלפות בקצב מסחרר, טענות על בעיות ביחסי עבודה חוזרות ומועלות, התקציבים נשארים עלובים והתרומות לא מגיעות כלל? ואיך זה קשור למעמדו של הדואו המוביל – המנכ"ל נסים טל והיו"ר יעקב שחם? שני ליטמן

שני ליטמן
שני ליטמן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
שני ליטמן
שני ליטמן

הפסקת העסקתה של האוצרת לאה אביר במוזיאון חיפה לאמנות בתחילת ינואר השנה, בתום פחות משנה בתפקיד, חוללה סערה בעולם האמנות הישראלי. אנשי צוות מהמוזיאון התפטרו, כ-200 אמנים ואוצרים חתמו על עצומה הקוראת להחרמת המכרז הבא לתפקיד אוצרת המוזיאון. הסערה הזו הפתיעה את פרנסי המוזיאון והעיר. מי חשב שמוזיאון חיפה ימשוך כל כך הרבה אש? אבל נסים טל, מנכ"ל חברת מוזיאוני חיפה, משוכנע שהגל יחלוף והדברים יחזרו להיות כשהיו. כרגע אין בכוונתו להוציא מכרז לחיפוש אוצר או אוצרת חדשים קבועים, והוא מתכוון להזמין אוצרים מתחלפים. אם להסתמך על ניסיון העבר, יחלפו כנראה חודשים ארוכים בטרם יפורסם מכרז כזה. בינתיים ימשיך המוזיאון בשגרתו המנומנמת.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ