איך השפיע הגרפיטי על יצירתו של מאייר "ניו יורקר"

סולו הבס שלו נהפך לאחד הקטעים המסומפלים בכל הזמנים וקומיקס קצרצר שלו נחשב לפורץ דרך. אבל ריצ'ארד מקגווייר ידבר השבוע, בביקור בפסטיבל "אנימיקס", דווקא על איורי השער שלו ב"ניו יורקר"

נירית אנדרמן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
נירית אנדרמן

ריצ'ארד מקגווייר הוא מהאנשים המרגיזים האלה, שלא רק שהם רב תחומיים להכעיס, אלא שהפיזור הזה בין תחומים לא מפריע להם להוציא תחת ידיהם שורה ארוכה של יצירות מרשימות ומקוריות להפליא. הוא מוזיקאי, מאייר שיצר כבר עשרות שערים ל"ניו יורקר", מעצב משחקים, במאי אנימציה, מחבר ספרי ילדים, אמן שיוצר בין היתר פסלים ומיצבי סאונד ויוצר קומיקס מוערך. הרומן הגרפי שלו "Here" שיצא לאור בסוף השנה שעברה זכה לשבחים רבים, אף שההתנסות היחידה שלו בקומיקס עד אז היתה קצרה ורחוקה להפליא: קומיקס של שישה עמודים בלבד שפירסם בסוף שנות ה–80. מיותר כמעט לציין שגם הקומיקס ההוא משך את תשומת לבם של חובבי המדיום ונחשב עד היום לפורץ דרך וחדשני.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ