אמנים זועמים על התערבות רגב בתערוכה במוזיאון תל אביב

חשיפת התערבותה של שרת התרבות בתערוכתו של אורי קצנשטיין, בעקבות הצגת כיסא בצורת צלב קרס, מעוררת סערה בקרב אמנים: סיגלית לנדאו טוענת לפחדנות של מוזיאון תל אביב, יעקב דורצ'ין מזכיר שהמציאות וולגרית יותר מהאמנות ומיכה קירשנר סבור כי מירי רגב היא "האויבת של הנשגב"

איתי שטרן
איתי שטרן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
איתי שטרן
איתי שטרן

בערב שבת לפני כמה חודשים קיבלה המנכ"לית והאוצרת הראשית של מוזיאון תל אביב, סוזן לנדאו, שיחת טלפון מפתיעה. על הקו היתה שרת התרבות, מירי רגב, שביקשה להבין את פשרה של יצירת אמנות שהוצגה באותה העת במוזיאון במסגרת תערוכתו של אורי קצנשטיין, "Backyard".

רגב תהתה באוזני לנדאו אם עבודתו של אורי קצנשטיין, כיסא הבנוי בצורת צלב קרס, אכן עונה להגדרה של אמנות. לנדאו הסבירה לה שקצנשטיין הוא אמן ותיק ומוערך ושהעבודה הנדונה, שנוצרה ב–1988, אכן עונה להגדרה של אמנות. רגב לא מיהרה להשתכנע. כמה ימים לאחר מכן קיבל גם קצנשטיין שיחת טלפון, הפעם ממנכ"ל משרד התרבות, יוסי שרעבי, שביקש הסבר על היצירה. קצנשטיין הסביר לו את היצירה כפי שהבין אותה. שרעבי הקשיב לדבריו ומצא בהם עניין. לאחר מכן מסר שרעבי את דבריו של קצנשטיין לרגב, שהתקשרה בעצמה לאמן, אמרה כי הבינה את דבריו וביקשה ממנו להוסיף דברי הסבר לצד העבודה כדי למנוע תרעומת מצד קהל המבקרים במוזיאון.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ