אוצר בלום מתחבא מתחת לטיח

ציורי קיר ותבליטים מראשית הציונות ועד ימינו 
מוצגים בקיבוצים, במשרדי ממשלה וברחובות הערים, אבל חלקם כבר פורקו או טיוחו ורובם מתקיימים מחוץ לתודעה האמנותית. סקר של יד בן צבי 
איתר והעלה לרשת 400 יצירות

ניר חסון
ניר חסון
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
ניר חסון
ניר חסון

בשנת 1911 נסעו זלמן רובשוב, לימים נשיא המדינה זלמן שז"ר, והאמנית אירה יאן, אהובתו של ח.נ ביאליק וחברת קומונת האמנים בצלאל בירושלים, לביקור בחווה החלוצית מרחביה שבעמק יזרעאל. הם הגיעו למקום בשעות הצהריים וחלוצי המושבה היו בעבודה בשדה. השניים המתינו להם בחדר האוכל, שהיה מוזנח למדי. בינתיים החליטה יאן לנצל את הזמן לטובה — היא שלפה גיר מכיסה והחלה לקשט את קירות חדר האוכל. מכל הדמויות שהיא יכלה לצייר היא בחרה דווקא לצייר דמויות של זקן וילד, "מי שהיה חסר בנוף האנושי בחווה", כתב על האירוע חוקר העלייה השנייה, מוקי צור. יאן ביקשה להביע אולי איזו מחאה על החברה החלוצית של הצעירים העובדים, שנעדרים ממנה חלקים אחרים של החברה האנושית.

תגיות:

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ